Nova edició de les Jornades de BioRecerca de la Facultat

Del 7 al 10 de juny la Facultat de Biociències celebrarà les VII Jornades de BioRecerca dels nostres departaments, per donar a conèixer la recerca que es duu a terme en aquest àmbit i fomentar el debat i l’intercanvi de coneixement punter entre tot el personal investigador que en forma part. Els actes tindran lloc tindrà lloc a la Sala d’Actes i a la Sala de Graus 1 de la Facultat.

[+]
Guanyadors del concurs Tesi en 4 Minuts 2022 La UAB ja té guanyadors del concurs Tesi en 4 Minuts

El 19 de maig, a les 12 h, s'ha celebrat la final del concurs Tesi en 4 Minuts. El jurat ha concedit el 1r premi a Ana Sánchez, el segon premi a Bruno Rodríguez i el públic ha votat telemàticament per concedir el tercer premi, que ha estat per a Judith Sánchez.

[+]
Un nou tractament redueix la inflamació en l'esclerosi múltiple en ratolins

Un equip liderat per l'INc ha aconseguit reduir en ratolins la inflamació crònica associada a l’esclerosi múltiple, administrant un tipus de lípid mediador de la inflamació. L’equip de recerca ha constatat que aquestes substàncies mediadores, encarregades de resoldre el procés inflamatori quan ja no és beneficiós, estan minimitzades tant en persones que pateixen esclerosi múltiple com en els models animals de la malaltia. El seu ús podria esdevenir una bona estratègia per al tractament d’aquesta patologia autoimmune.

Victoria Reyes-García i Albert Quintana reben una beca ERC Proof of Concept

Els projectes RIDaGoP, de Victoria Reyes-García, per millorar la governança dels sistemes de coneixement dels pobles indígenes, i ResisCHIP, d’Albert Quintana, per diagnosticar patògens i resistències de manera molt ràpida, reben una subvenció Proof of Concept de l’European Research Council.

[+]
Grup de recerca de Genòmica Animal que dirigeix Aurora Ruiz-Herrera, primera per la dreta. Revelen com alteracions en l'organització 3D del genoma afecten la fertilitat

Un estudi liderat per investigadores de la UAB i fet en ratolins revela com les reorganitzacions cromosòmiques alteren l'organització tridimensional del genoma en les cèl·lules precursores dels espermatozoides. El treball, publicat a Nature Communications, obre noves vies de recerca sobre l'origen genètic de la infertilitat.

CINC INVESTIGADORS DEL DEPARTAMENT, ENTRE EL 2% DELS MÉS INFLUENTS DEL MÓN

La Universitat de Stanford ha publicat una nova edició de la classificació del personal investigador amb més impacte científic del món.

El rànquing situa un total de 112 investigadors de la UAB entre el 2% dels científics i científiques que van ser més influents l'any 2019.

Donem la nostra enhorabona als investigadors del nostre departament que forman part d¿aquest llistat: el Dr. Xavier Navarro, el Dr. Juan Hidalgo, el Dr. Antonio Armario i el Dr. Lluís Tort.

Al departament estem molt contents perquè en aquest llistat també surt reconegut, entre els científics més influents de l¿any 2019, el Dr. Josep Egozcue.

RECONOCIMENTO DE LA SEI A LA DRA. DOLORES JARAQUEMADA

La Revista "Inmunología" publicada por la Sociedad Española de Immunología (SEI) ha    inicado una sección para rendir tributo a las  inmunólogas y ha decidido empezar con la Dra.  Dolores Jaraquemada que fue la primera Catedrática de Inmunología de España y presidenta de la SEI.

2022 Universitat Autònoma de Barcelona