"Les dones ens movem" en commemoració del Dia Internacional de les Dones 2026
Detalls de l'event
- Inici: 09 de març 2026
- Final: 13 de març 2026
- Espais esportius del SAF i Biblioteques
Del 9 al 13 de març celebrarem la 3era edició de"Les dones ens movem" en el marc del Dia Internacional de les Dones
Amb el lema "Tornem a jugar com abans" durem a terme unes jornades de promoció de l'activitat física femenina a les instal·lacions del SAF i a les Biblioteques UAB.
Neix amb l'objectiu de reduir la bretxa de gènere en la pràctica esportiva i promoure un estil de vida actiu i saludable entre les dones de la comunitat universitària.
La inscripció és gratuïta i oberta a les dones de la comunitat universitària
Amb una àmplia oferta d’activitats físiques, lúdiques i esportives, aquesta iniciativa busca crear un espai segur i inclusiu on les participants puguin gaudir de la iniciació esportiva, guanyar confiança i fomentar la seva participació en entorns físicament actius.
Enguany també amb la col·laboració del Servei de Biblioteques i del Campus Sis, i com a novetat destacada l'activitat de Jocs tradicionals i de tota la vida organitzada i dinamitzada per els/les estudiants de Ciències de l'Educació.
...cerca crear un espai segur, saludable, divers i inclusiu on les participants puguin gaudir de l’esport, guanyar confiança i fomentar la seva participació en entorns físicament actius
La proposta inclou sessions d’iniciació a esports individuals i col·lectius (futbol, bàsquet, voleibol, bàdminton i escalada) i d'introducció a activitats dirigides (Body Pump, HBX i running), així com tallers pràctics de disciplines variades (hipopressius, entrenament del core amb glidings, balls llatins i ioga) i jornada de Jocs tradicionals i de tota la vida. Tot adaptat a diferents interessos i nivells.
El programa forma part de la línia estratègica de Salut i Igualtat de Gènere impulsada pel Consell Social de la UAB i està alineat amb els objectius institucionals de promoció de la salut, el benestar i l’empoderament femení a través de l’esport.
S’emmarca dins del Pla d'Impuls de l'Esport Femení a Catalunya 2024-2030 de la Secretaria General de l’Esport i de l'Activitat Física de la Generalitat i s’alinea amb el V Pla d’acció per a la igualtat de gènere de la UAB 2024-2030, contribuint al compromís que té la universitat amb les polítiques amb perspectiva de gènere, liderades pel Servei d'Igualtat i Diversitat de la UAB.