Servei Planta de Tecnologia dels Aliments (SPTA)
El Servei Panta de Tecnologia dels Aliments (SPTA) dóna servei de consultoria, assistència i formació tècnica a la comunitat científica i empresarial de l'àmbit de processament alimentari en R+D+I, així com suport en la realització de pràctiques docents reglades amb els equips i les instal·lacions de processament d'aliments de la Planta Pilot.
Serveis
- Elaboració d’aliments amb processos o formulacions estàndard i/o modificats pel seu estudi i evolució (possibilitat d’envasats asèptics).
- Detecció de defectes, modificació, ajustament i millora dels processos alimentaris
- Elaboració de petites produccions d’aliments per a dur “test de consumidors” i estudis de vida útil.
- Valoració de noves tecnologies en el processat i conservació d’aliments.
- Estudi i aplicació de tecnologies transversals (aliments, emulsions, solucions, ingredients, cosmètics, farmacèutics, químics, envasos, nous materials, rendiments energètics...).
- Processos transversals (pasteurització, esterilització UHT, autoclau, homogeneïtzacions, UHPH, altes pressions HHP, llum UVC en superfícies i líquids amb reactors en continu, congelacions amb N2 líquid, envasats MAP,...).
- Assessorament en processos alimentaris, condicions de tractaments, adequació de les instal·lacions i disseny experimental en R+D+I.
- Lloguer d’equips, espais i instal·lacions amb o sense tècnics (segons la formació dels usuaris i equipaments).
- Formació a mida per a personal tècnic (producció, qualitat, R+D+I, regulacions,...) en processos i tecnologia dels aliments.
Informació complementària