Filmin, un camaleó entre dinosaures
Helena Oller imparteix una conferència convidada a l'assignatura de Gestió i Mercats de la Comunicació al Màster en Mitjans, Comunicació i Cultura.
Dimecres 19 de noviembre, a les 15h, en el marc de l’assignatura Gestió i Mercats de la Comunicació que imparteix la professora Marta Roel, va tenir lloc la sessió "Un camaleón entre dinosaurios", a càrrec d’Helena Oller, Head of Strategy de la productora Filmin.
Helena Oller va presentar una anàlisi exhaustiva sobre l’activitat de Filmin, en examinar la seva trajectòria des dels inicis a Barcelona l’any 2007 fins a l’actualitat. Al llarg de l’exposició, va destacar com la plataforma ha aconseguit obrir-se camí en un mercat dominat per grans competidors, convertint “debilitats en fortaleses” i apostant per la diferenciació com a element clau per al seu posicionament i posterior consolidació. En aquest sentit, va subratllar l’aposta empresarial per la cultura catalana, ja que a través de Filmincat permet accedir a la plataforma en llengua catalana. També va destacar el compromís amb el talent jove i amb el talent femení.
Segons va explicar, Filmin ha construït la seva identitat corporativa sobre valors fonamentals com la col·laboració, la passió, la tradició, la innovació, la diversitat i la cultura. Aquests principis han servit de guia en el seu creixement, i han influït tant en els seus productes com en la seva manera de treballar.
Així mateix, va detallar com l’estructura organitzativa de la companyia s’ha orientat a consolidar tres àmbits: la producció de continguts, l’adquisició de drets audiovisuals i la gestió de l’oferta que integra el catàleg disponible per als usuaris. L’equilibri entre aquestes funcions ha estat essencial per respondre a la demanda d’un mercat en transformació constant.
Pel que fa a la seva estratègia d’expansió, Helena Oller va subratllar que l’empresa manté una filosofia basada en la millora contínua, en qüestionar-se permanentment com oferir un servei de valor afegit i com diferenciar-se d’altres actors del sector. Dins d’aquest enfocament, la inversió en el seu catàleg representa l’eix principal de despesa i desenvolupament, la qual cosa reflecteix l’aposta decidida de Filmin pel contingut diferenciat com a motor de creixement.
Amb aquesta anàlisi, Helena Oller va mostrar com la companyia ha passat de ser una alternativa emergent a convertir-se en una marca consolidada en el mercat espanyol de l'streaming, impulsada per la innovació i una clara visió estratègica, en la qual el factor humà continua present, més enllà dels algoritmes, tant en el departament editorial com en la comunicació amb els usuaris.