I Jornada CLARIAH-ES en Biblioteques: Infraestructures Digitals i Ciència Oberta
Detalls de l'event
- Inici: 03 de març 2026
- 9:00h-14:30h
- Salón de de actos del Instituto Cervantes, Calle Alcalá, nº 49 planta 0, 28006 – Madrid
El proper 3 de març es celebrarà a Instituto Cervantes de Madrid la I Jornada CLARIAH-ES en Bibliotecas: Infraestructuras Digitales y Ciencia Abierta, una trobada que reunirà professionals de l’àmbit bibliotecari, acadèmic i de les humanitats digitals per reflexionar sobre els nous reptes i oportunitats del sector. La jornada també es podrà seguir en directe via streaming.
L’objectiu principal d’aquesta iniciativa és promoure el diàleg i la reflexió sobre el paper de les biblioteques com a infraestructures digitals de recerca en Humanitats Digitals. En aquest sentit, la jornada vol posar en valor la funció estratègica de les biblioteques en la gestió, preservació i difusió del coneixement digital.
A més, el programa abordarà diverses iniciatives vinculades a la Ciència Oberta, tot explorant projectes, eines i experiències rellevants que contribueixen a impulsar models més oberts, col·laboratius i sostenibles de recerca.
Les persones interessades poden consultar el programa complet i més informació sobre la jornada al web oficial de CLARIAH-ES.