Sara Lucía Ossa defensa una tesi doctoral que analitza una campanya institucional en clau feminista
La recerca Representación de la mujer en la promoción de su inclusión en el sector TIC y tecnológico: Análisis de los mensajes digitales de la campaña institucional PorTICMujer del gobierno colombiano (2018-2022) està codirigida per les professores Luisa Martínez Garcia i Aida Martori Muntsant

Sara Lucía Ossa ha defensat la seva tesi doctoral titulada Representación de la mujer en la promoción de su inclusión en el sector TIC y tecnológico: Análissi de los mensajes digitales de la campaña institucional PorTICMujer del gobierno colombiano (2018-2022), que s’ha elaborat en el marc del programa de doctorat en Mitjans, Comunicació i Cultura.
La investigació, codirigida per les doctores Luisa Martínez Garcia i Aida Martori Muntsant, analitza una campanya institucional de Colòmbia, PorTICMujer, en clau feminista, i obre una línia d’investigació en l’àrea dels estudis de comunicació institucional amb perspectiva de gènere, especialment en països llatinoamericans.
La recerca posa de manifest com una campanya digital orientada a empoderar les dones en el sector TIC i tecnològic reprodueix estereotips de gènere, com el llenguatge sexista o la projecció d’imatges de dones seguint els cànons de bellesa, propis de la cultura patriarcal. A més, presenta una visió neoliberal i individualitzada de l’empoderament.
El marc teòric de la tesi doctoral s’ha estructurat en tres grans blocs: Feminisme i cultura patriarcal, Cultura visual i digital, i Comunicació institucional. La investigadora ha fet una triangulació metodològica, a partir d’una etnografia virtual, l’anàlisi de contingut i l’anàlisi visual.
El tribunal de la tesi ha estat format per la Dra. Sonia Parella Rubio, la Dra. Maddalena Fedele i el Dr. Ezequiel Ramon Pinat. La defensa ha tingut lloc dimarts 22 de juliol a la Sala de Graus de la Facultat de Ciències de la Comunicació.