Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona
Facultat deCiències de la Comunicació

El degà de la Facultat, Juan José Perona, nomenat nou vocal de Docència i Qualitat a la Junta Directiva d'ATIC

27 maig 2025
Compartir a Bluesky Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

El passat divendres 23 de maig es va celebrar l’assemblea general de l’Associació Espanyola d’Universitats amb Titulacions de Comunicació (ATIC), durant la qual es va escollir la nova Junta Directiva per al mandat 2025-2028. L’acte va tenir lloc a la Facultat d’Humanitats i Ciències de la Comunicació de la Universidad CEU San Pablo, a Madrid.

imatge junta directiva ATIC
D'esquerra a dreta: Juan José Perona, Pedro Hellín, José María Herranz, Emma Torres, Bella Palomo, Yolanda Berdasco i Pablo Velasco.

Des de la seva fundació el desembre de 2011, l’ATIC ha aconseguit reunir 47 universitats d’arreu de l’Estat espanyol, xifra que representa gairebé la totalitat dels centres d’educació superior que ofereixen estudis en l’àmbit de la comunicació. D’aquesta manera, l’associació s’ha consolidat com un referent tant nacional com internacional dels estudis de comunicació.

Entre els nous membres designats destaca la incorporació del degà de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB, Juan José Perona, com a vocal de Docència i Qualitat, juntament amb la de Emma Torres (Universitat de Vigo) com a presidenta, Pedro Hellín (Universitat de Murcia) com a vicepresident, Pablo Velasco (Universitat CEU San Pablo) com a vocal de Difusió i Publicacions, Bella Palomo (Universitat de Màlaga) com a vocal de Formació Professional, José María Herranz (Universitat de Castilla-La Mancha) com a secretari i finalment, Yolanda Berdasco (Universitat a Distancia de Madrid) com a tresorera.

La nova Junta Directiva d’ATIC assumeix el repte de consolidar i expandir la tasca de l’associació en àmbits com la investigació, la transferència de coneixement, la visibilització institucional i l’impuls d’una formació acadèmica d’excel·lència. Entre les línies estratègiques per als pròxims anys s’inclouen: el reconeixement del camp de la comunicació com a àmbit propi en l’avaluació docent i investigadora, l’impuls de l’alfabetització mediàtica a l’ensenyament primari i secundari, la consolidació del segell de qualitat ATIC, que premiarà les bones pràctiques docents i els compromisos institucionals i també la promoció d’un repositori compartit de recursos didàctics i la creació d’un observatori sobre l’ocupabilitat dels graduats en Comunicació.

Dins de: