Les alumni de la Faculat Rosa Maria Calaf i Carla Simón, guardonades amb la Creu de Sant Jordi 2025
Coincidint amb la diada de Sant Jordi, la Generalitat de Catalunya ha atorgat la Creu de Sant Jordi a dues destacades professionals vinculades a la nostra Facultat: la periodista Rosa Maria Calaf i la cineasta Carla Simón.

Aquest guardó, creat l’any 1981 és un dels més prestigiosos del país i enguany ha reconegut a un total de 21 personalitats i 10 entitats amb la finalitat de distingir a persones naturals o jurídiques que, pels seus mèrits, hagin prestat serveis rellevants a Catalunya tant en l’àmbit cívic com cultural.
Rosa Maria Calaf, llicenciada en Periodisme per la UAB, ha estat guardonada “pel seu gran treball periodístic i la seva infatigable voluntat per a donar visibilitat a allò que succeeix al món”. Amb una trajectòria de més de tres dècades com a corresponsal de RTVE, ha informat des de ciutats com Nova York, Moscou, Buenos Aires i Hong Kong. A més a més, va treballar al centre de producció de Televisió Espanyola a Catalunya i va tenir un paper destacat en l’etapa fundacional de TV3, com a directora de programes i producció. El Govern ha destacat la seva contribució a la projecció internacional de Catalunya i la seva defensa del periodisme rigorós i compromès.
Carla Simón, cineasta també formada a la nostra Facultat, ha estat reconeguda “pel seu notori talent i la seva especial sensibilitat, com una de les referències contemporànies més destacades del cinema en català”. La seva òpera prima, "Estiu 1993", va rebre nombrosos premis internacionals, i el seu segon llargmetratge, "Alcarràs", va obtenir l'Os d'Or al Festival de Berlín. El Govern ha valorat la seva capacitat per retratar amb sensibilitat i autenticitat la realitat rural catalana, contribuint així a la difusió de la nostra cultura arreu del món.¿
Entre la resta de guardonats també hi destaquen el polític Joan Saura, l’exlíder d’Unió de Pagesos Joan Caball, l’actriu Loles León, el director d’orquestra Josep Pons, la pedagoga Mireia Montané i els empresaris José Creuheras i Laura Roigé. Pel que fa a les entitats premiades, hi ha la companyia teatral La Cubana, el grup musical Sabor de Gràcia i la Unió per la Mediterrània. Finalment, el títol pòstum, s'ha reconegut el músic Marc Lloret per la seva tasca en la promoció de la música catalana.