Presentació

El grau d'Història forma en els mètodes i les tècniques d'anàlisi propis de l'historiador. L'estudiant aprèn a emprar els instruments de cerca i identificació d'informació, incloent-hi els recursos electrònics, per resoldre problemes historiogràfics.

Aquests estudis volen respondre a les noves demandes del sector cultural, on el coneixement de la història viu actualment un auge destacat. Àmbits com el turisme, els museus, els mitjans de comunicació o el món editorial es nodreixen especialment de divulgadors experts en diferents vessants i períodes de la història.

Les persones graduades adquireixen la capacitat d'analitzar el passat i, per tant, també el present, i d'encaminar-se a àmbits professionals com ara l'ensenyament, la recerca, el treball en arxius i biblioteques, la gestió de documentació, la col·laboració amb mitjans de comunicació i editorials, l'assessorament cultural a les institucions, la gestió de projectes internacionals, el treball en l'administració o la carrera diplomàtica.

El grau ofereix nou mencions d'especialització que permeten aprofundir en el domini de diversos períodes històrics (Història Antiga, Història Medieval, Història Moderna i Història Contemporània), abordar aspectes concrets de la història social (Història i Gènere, Història de la Guerra, Història Social i Cultural de les Èpoques Moderna i Contemporània), centrar-se en l’àmbit local (Història de Catalunya) o dedicar-se a la gestió i recerca del patrimoni documental.

La Facultat de Filosofia i Lletres de la UAB, que imparteix estudis d’història des de la seva creació el 1968, ofereix a l’estudiant recursos físics de primer nivell (la Biblioteca d’Humanitats o fons documentals únics com ara SIBHIL·LA) i un professorat destacat tant pel seu prestigi com per la seva activitat investigadora.

Perfil de l’estudiant

El perfil ideal de l'estudiant del grau d'Història és el d'una persona amb un clar interès per la història com a ciència, un interès que pot ser de tipus diacrònic (de totes les etapes històriques o d'alguna determinada) o bé temàtic, és a dir, d'una faceta, ja sigui social, econòmica, política o cultural al llarg de la història. A més, tant l'anàlisi històrica com la pròpia reflexió metodològica en història necessita persones amb capacitat crítica i d'anàlisi, amb inclinació per l'observació i la reflexió. També és important una certa dosi de curiositat intel·lectual. En últim lloc, també cal una bona comunicació oral i escrita, tant durant el procés d'aprenentatge de la persona com, posteriorment, durant l'exercici de la seva tasca professional.

Sortides professionals

Les sortides professionals principals són l'educació i la investigació històrica. Altres sortides professionals són:

• Gestió i conservació del patrimoni històric i cultural (arxius, museus, fundacions, ajuntaments, etc.).
  • Documentació i assessorament en editorials.
  • Col·laboració en mitjans de comunicació.
  • Oficines d'informació i turisme.
  • Assessoria cultural en organismes internacionals.

Coordinador i equip de coordinació

Bernat Hernández
bernat.hernandez@uab.cat

Avaluació

La metodologia dels crèdits ECTS implica una avaluació continuada en la qual es valora tota la feina de l'estudiant.

Horaris

Dos torns, un diürn i un de vespre.

Calendari acadèmic

Calendari Acadèmic de la Facultat

Recursos d'aprenentatge

Facultat de Filosofia i Lletres
Campus de Bellaterra
Codi de preinscripció: 21040
160 places
Nombre de crèdits: 240
Durada: 4 anys
Idioma: Català i castellà.
Preu per crèdit: 25,27 euros
Inici de classes: 12 de setembre de 2017
Període lectiu: El curs està organitzat per semestres.
Règim d’estudi: Dedicació a temps complet i possibilitat de règim a temps parcial.
Títol que s'obté: graduat/da en Història
Arts i Humanitats

Si tens dubtes o vols més informació pots omplir el formulari següent: *Camps obligatoris

Un cop enviat el formulari, rebràs un correu de confirmació de la teva petició