XV Jornades Formatives: Estudiar Educació Social a la UAB: Passat, Present i Futur

Cartell on informa de les Jornades Formatives Educació Social 3r curs

En el marc de l’assignatura de Gestió d’Institucions Socioeducatives durant tres dies intensius el grup de tercer del Grau en Educació Social de la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB ha participat en les XV Jornades Formatives: Estudiar Educació Social a la UAB: Passat, Present i Futur. 

13/12/2023

Aquesta és una activitat formativa de caràcter vivencial que es planteja com una iniciativa de la pròpia proposta formativa de la titulació i que té caràcter obligatori.

L’aprenentatge vivencial és una metodologia emmarcada en les modalitats que promouen un aprenentatge eminentment actiu per part de l’alumnat. Aquesta metodologia té com a trets específics: experiència, acció, realisme i emoció. L’aprenentatge vivencial es pot definir com aquell aprenentatge que es produeix quan es viu una experiència formativa, realista que implica una actuació i que genera unes emocions, a partir del que es construeix el coneixement. L’aprenentatge vivencial és, doncs,  una concreció de l’aprenentatge experiencial que, alhora, és una modalitat d’aprenentatge actiu.

Les Jornades Formatives d’enguany s’han desenvolupat entre els dies 27 a 29 de novembre i han participat 71 estudiants i dos professors del Departament de Pedagogia Aplicada. Les activitats formatives desenvolupades han permès treballar aspectes nuclears de la professionalització com el desenvolupament, la identitat, els límits o les tècniques i recursos d’intervenció (creativitat, contencions, animació, etc.).

L’alumnat esdevé el responsable de totes les funcions organitzacionals que es requereixen per dissenyar, desenvolupar i avaluar les Jornades el que permet l’adquisició efectiva de les competències associades a l’assignatura.

Per tant, les funcions de diagnòstic, planificació i programació, coordinació, distribució de funcions, control, avaluació i innovació han estat els eixos principals de treball.