Alfonso Perona: "Els riscos associats a la conducció no fan vacances"

Alfonso Perona, professor de l'EPSI
Alfonso Perona, docent en l’assignatura “Seguretat de Transports i Infraestructures”, redacta articles informatius i d’opinió sobre temes de seguretat vial i l’actualitat en transport i urbanització.

24/07/2017

Alfonso Perona, professor de l’Escola i fundador de l’empresa Estrategias de Movilidad Sostenible SL, escriu cada mes al bloc corporatiu articles com a assessor i formador en temes relacionats amb la mobilitat urbana sostenible i la seguretat vial. Ara, amb l’arribada de les vacances, recuperem alguns dels seus articles sobre qüestions per debatre i recordar alguns consells adients per a l’època estival.

Tenir en compte les sancions de trànsit a l’estranger

Al seu últim article “Les sancions de trànsit en altres països”, l’advocat i professor de l’EPSI Alfonso Perona repassa les novetats del Codi de Circulació a França per evitar possibles ensurts. Si viatgeu a França, recorda Perona, “un agent us pot retirar el permís d’Espanya a peu de carretera” com una sanció per no pagar una multa a l’instant o negar-se a fer una prova d’alcohol.

A l’article, el professor recorda que a França les limitacions genèriques de velocitat es redueixen si fa mal temps, o que “el criteri de l’agent” és suficient per a la retirada del vehicle en cas d’excés de velocitat.

En bicicleta, seny i educació

Un altre vehicle d’ús habitual durant les vacances és la bicicleta. Alfonso Perona redacta sovint articles sobre aquest vehicle associat a la mobilitat sostenible. Però recorda que “la bicicleta por agafar velocitats perilloses per als vianants” i se’ls ha de respectar, com ara utilitzant els carrils bici o posant els peus a terra per creuar un pas de vianants.

Com a assessor i ferm defensor de la mobilitat sostenible, Perona també afegeix que “serà una gran victòria per a la salut dels ciutadans i una major qualitat de vida per als nostres nuclis urbans” l’ús de la bicicleta, així com l’increment d’espais per a vianants i la reducció de vehicles contaminants.

“La mobilitat ha de ser sostenible, però tan rica i plural com els seus ciutadans”

En les seves peces, el professor també opina sobre legislació i temes d’actualitat al voltant de l’urbanisme i el transport a les ciutats. Perona convida a la reflexió en una peça sobre la priorització del tramvia a la Diagonal de Barcelona.

Creada l’any 1884 amb el disseny de l’Eixample, la Diagonal va ser pensada per connectar els nuclis més allunyats de la ciutat. En conseqüència, els seus habitants han anat evolucionant i es “necessita d’una visió estratègica” facilitadora, comenta l’expert.

El professor considera que és primordial “satisfer les necessitats del capital humà de la ciutat”, a través d’“una visió àmplia de la realitat social, estructural i de creixement sostenible de l’entorn urbà”. És a dir, no n’hi ha prou amb tenir bona voluntat per potenciar el transport públic per tal d’assolir un model més sostenible
 
Per llegir més articles d’Alfonso Perona, consulteu aquest enllaç.