Participació estudiantil Més enllà de les aules, un món per descobrir

Humanitats i estudis culturals

L'Altra cara de la Lluna -Lluna i alteritat-

humanitats

La lluna sempre ha exercit una gran fascinació: l’han cantat els poetes, l’han pintat els artistes, l’han estudiat filòsofs i científics. Però sempre oculta algun misteri… Què s’hi amaga, a l’altra cara de la lluna?

L’altra cara de la lluna: lluna i alteritat és un seminari que es proposa indagar sobre aquests aspectes excèntrics, llunàtics, disruptius i, en definitiva, “l’alteritat” que s’amaga rere aquest satèl·lit fascinant.

Quan?

L’activitat -en el marc dels seminaris temàtics organitzats des del Grau d’Humanitats- es durà a terme en vuit sessions realitzades preferentment en l’horari de 13h a 14:30h, corresponent a la franja lliure de docència.

5 d’octubre: La lluna i la nova era espacial.
7 de novembre: Les divinitats lunars a la cultura clàssica.
13 de desembre: La licantropia en literatura: el mite de l’Home llop.
12 de gener: L’alteritat a l’edat mitjana.
14 de febrer: La lluna i els filòsofs.
15 de març: Salvador Dalí: el gran “llunàtic”.
20 d’abril: Cultes lunars en les cultures de Mesoamèrica.
12 de maig: L’alquímia: l’altra cara de la ciència?

On?

Es farà un ús prioritari d’espais no vinculats a l’aulari habitual. Cas de la Facultat de Lletres, voldríem realitzar les activitats a la Sala de Revistes, Biblioteca d’Humanitats i, en la mesura dels possibles, espais exteriors del Campus: Plaça Cívica, Plaça del Coneixement, etc.

Qui pot participar?

Qualsevol alumne matriculat a la UAB.

Com?

Podeu participar en sessions puntuals que us generin més interès o bé apuntar-vos a tot el cicle aconseguint així reconeixement acadèmic.

Què cal fer per obtenir reconeixement acadèmic?

Cal que omplis el següent formulari abans del 30 de setembre i que participis almenys al 85% de les sessions. D’aquesta manera podràs, a més de gaudir de l’experiència d’haver participar, reconèixer 3 ECTS en el teu expedient acadèmic.