Criança i vulnerabilitat social: mirades cinematogràfiques

Cicle de cinema: Criança i vulnerabilitat, mirades cinematogràfiques
Del 14 d'octubre de 2019 al 18 de febrer de 2020
Organitza: Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat i Departament d'Antropologia Social i Cultural

Dilluns 14 d’octubre, a les 13.00 h
Las uvas de la ira (The Grapes of Wrath, 1940), de John Ford

Imatge Las uvas de la ira

Basada en la novel·la homònima de John Steinbeck, narra la historia de Tom Joad (Henry Fonda) i la seva família que, durant la Gran Depressió, són expulsats de les seves terres i han d’emigrar a Califòrnia, en un llarg i dur viatge per fugir de la fam i la pobresa.

País: Estats Units / Durada: 129 minuts / Gènere: Drama / Idioma: Anglès subtitulat en castellà

Divendres 15 de novembre, a les 13.00 h
Un asunto de familia (Manbiki kazoku, 2018), de Hirokazu Koreeda

Imatge Un asunto de familia

L’Osamu i el seu fill troben una nena al carrer, congelada pel fred glacial. Després d’adonar-se de les dificultats que la nena afronta, la dona d’Osamu accepta cuidar-la. Tot i que viuen amb dificultats gràcies a petits furs, la família viu feliç fins que un incident imprevist revela un secret que posa a prova els llaços que els uneixen.

País: Japó / Durada: 121 minuts / Gènere: Drama / Idioma: Japonès subtitulat en castellà

Dimarts 10 de desembre, a les 13.00 h
El Bola (2000), d’Achero Mañas

Imatge El Bola

El Bola és un nen de 12 anys que pateix maltractaments físics i psicològics per part del seu pare. Tot canvia amb l’arribada d’Alfredo, un company d’escola nou amb qui descobreix l’amistat i un entorn familiar diferent al seu, que li donarà força per afrontar-se a la seva dramàtica situació.

País: Espanya / Durada: 84 minuts / Gènere: Drama / Idioma: Castellà

Dimecres 15 de gener, a les 13.00 h
Hoy empieza todo (Ça commence aujourd'hui, 1999), de Bertrand Tavernier

Imatge Hoy empieza todo

Daniel Lefebvre dirigeix una escola infantil en una zona rural del nord de França, en el que el 30% de la població es troba a l’atur. Ensenyant amb passió i conviccions, intenta ajudar a algunes famílies dels seus alumnes a superar les misèries que viuen.

País: França / Durada: 107 minuts / Gènere: Drama / Idioma: Francès subtitulat en castellà

Dimarts 18 de febrer, a les 13.00 h
Un monstruo viene a verme (A Monster Calls, 2016), de J.A. Bayona

Imatge Un monstruo viene a verme

En Conor, un nen de 13 anys, viu una situació difícil a causa de l’assetjament escolar i la malaltia de la seva mare. Per escapar d’aquesta realitat, desenvolupa un món de fantasia en el que un arbre pren vida.

País: Espanya / Durada: 100 minuts / Gènere: Drama, fantasia / Idioma: Anglès subtitulat en castellà