Presentades 

Tesis doctorals presentades



Per descarregar-les, podeu consultar el TDX: https://www.tesisenred.net/handle/10803/142
 

Data Lectura 

Autor/a

Títol 

Director/a 

03/12/2018

Altamirano Soto, Marcela

Pensamiento y prácticas del profesorado de historia, geografía y ciencias sociales sobre la formación ciudadana en Chile

Joan Pagès Blanch 

20/11/2018

Villa, Mª Eugenia

La enseñanza de conocimientos políticos en el área de ciencias sociales de la Educación básica y media en Antioquia y Cundinamarca: una investigación en torno a sus finalidades, sus contenidos y sus métodos

Joan Pagès Blanch

23/10/2018

Call Casadesús, M. Teresa

La frontera en l'ensenyament i aprenentatge de les ciències socials. La construcció de conceptes en l'alumnat de secundària des d'una anàlisi i interpretació d'entorns geogràfics i històrics

Montserrat Oller

20/09/2018

Godoy Vera, Fernando

Interpretació de fonts històriques i desenvolupament de la  literacitat crítica en estudiants xilens d'educació secundària 

Antoni Santisteban 

29/06/2018

Latapí, Paula

Aportes de la filosofía, la antropología, la psicología y la neurociencia al teatro histórico como ámbito de enseñanza: el caso del segundo imperio mexicano

Joan Pagès Blanch

30/05/2018

Gil Carmona, Francisco

Museus i formació del pensament social en educació primària: una proposta d'intervenció didàctica

Antoni Santisteban Fernández
Neus González Monfort

17/11/2017

Ríos Rincón, Sandra Marcela

Imatge artística en l'ensenyament de les víctimes del conflicte  armat a Colòmbia

Joan  Pagès Blanch

13/11/2017

Ramos Pérez, Juan José

Enseñanza y aprendizaje del conflicto armado en Colombia. Prácticas docentes y conocimiento escolar

Joan Pagès Blanch

10/11/2017

Ortega Sánchez, Delfín

Las mujeres en la enseñanza de la historia y las ciencias sociales. Estudio de caso en formación inicial de maestros y maestras de educación primaria

Joan Pagès Blanch

03/11/2017

Martínez Zapata, Iván Andrés

¡Profe! Enséñame con canciones. Una investigación sobre el uso de las canciones en la enseñanza y aprendizaje de las ciencias sociales

Joan Pagès Blanch
Neus González-Monfort

08/09/2017

Salinas Valdés, Juan José

Transformando las representaciones sociales de la participación ciudadana mediante la acción sobre problemas sociales de la comunidad. Una investigación-acción con estudiantes de secundaria.

Montserrat Oller Freixa

19/07/2017

Haro Pérez, Maria del Rosario

Una proposta d'innovació curricular per treballar la justícia social a l'aula de secundària. Una relexió sobre la pròpia pràctica.

Montserrat Oller Freixa

13/07/2017

Olmos vila, Rafael

La crisi econòmica a l'aula: Les representacions socials dels nois i noies i les seues perspectives de futur.

Joan Pagès Blanch
Neus González-Monfort

05/07/2017

Valle Taimán, Augusta

Los últimos 100 años de la historia peruana según los y las estudiantes del profesorado: estudio sobre sus representaciones de la historia y su conciencia histórica.

Joan Pagès Blanch

04/07/2017

Magoga, Alessandro

Les representacions socials dels nens i nenes de Cajamarca (Perú) i Treviso (Itàlia) sobre el patrimoni cultural.

Joan Pagès Blanch
Neus González Monfort

15/06/2017

Tosar, Breogán

Llegir la paraula i el món. Literacitat crítica en els estudis socials a l'educació primària.

Antoni Santisteban Fernández

10/02/2017

Yuste Mundé, Montse

L’empatia i l’ensenyament-aprenentatge de les ciències socials a l’educació primària a catalunya. Un estudi de cas.

Montserrat Oller Freixa

24/11/2016

Muñoz  Reyes,  Enrique

Les relacions passat-present en l'ensenyament de la història.

Joan Pagès Blanch

03/11/2016

Marolla Gajardo, Jesús

La inclusió de les dones en l'ensenyament de la història i les ciències socials. Estudi col·lectiu de casos en les aules xilenes sobre les seves possibilitats i limitacions.

Edda Sant Obiols
Joan Pagès Blanch

27/07/2016

Rivera Olguin, Patricio Salvador

L'ensenyament de la guerra de 1879 en la regió de Tarapacá.

Antoni Santisteban Fernández

05/02/2016

Cubillos Alfaro, Froilan

Coneixement territorial ancestral de les comunitats maputxe bafkeh del aija rewe fvzv bewfv mapu mew. Atles didàctic bilingüe per a l'ensenyament del territori mapuce bafkehce del llac budi.

Joan Pagès Blanch

30/06/2015

Llusa Serra, Juan

Ensenyar història des de la contemporaneïtat. Estudi de cas sobre la construcció i aplicació del concepte de contemporaneïtat a la ESO.

Joan Pagès Blanch

30/04/2015

Pinochet Pinochet, Sixtina Genoveva

Professor, professora per què els nens i les nenes no són a la història? concepcions del professorat i l'alumnat sobre la història de la infància.

Joan Pagès Blanch

28/04/2015

Abellán Fernández, Jordi

La reflexió sobre les finalitats de l'ensenyament de la història. Un estudi de cas en la formació inicial del professorat en el sistema educatiu mexicà.

Antoni Santisteban Fernández

28/11/2014 

Muñoz Canessa, Ítalo Luís

La ruralitat: anàlisis de les representacions del professorat i proposta per a un ensenyament aprenentatge del compromís amb la ruralitat, aplicada a la regió del Maule (Xile).

Comes Sole, Pilar

11/11/2014 

Grau Verge, J.Ferran

Els relats històrics a les aules de secundària. Un cas d'investigació-acció.

Joan Pagès Blanch
Neus Gonzáles Monfort

28/10/2014 

Soria López, Gabriela Margarita

El pensamiento històrico en la educación primaria: Estudio de casos a partir de narraciones históricas.

Antoni Santisteban Fernández

11/07/2014 

Valencia
Castañeda,
Lucía Victoria

Aprender a ser profesor y profesora de historia. Los propósitos de la enseñanza en la formación del profesorado de historia y ciencias sociales en la Universidad de Santiago de Chile.

Joan Pagès Blanch

16/06/2014 

Vilalón
Gálvez,
Gabriel Robinson

Propósitos y prácticas de la enseñanza de la historia de una Profesora de Educación Primaria. Análisis de una práctica basada en los propósitos de la enseñanza.

Joan Pagès Blanch

29/11/2013 

Gazmuri
Stein,
Renato

La construcción ideológica del currículum chileno de Historia y Ciencias Sociales.

Agnès Boixader Corominas

09/07/2013 

Hernández
Cervantes, 
Lorenia

La enseñanza de las Ciencias Sociales en la formación profesional de las estudiantes de maestra en educación infantil.

Joan Pagès Blanch

26/06/2013 

Coudannes
Aguirre,
Mariela

La conciencia histórica en estudiantes y egresados del profesorado en historia de la Universidad Nacional del Litoral. Un estudio de caso.

Joan Pagès Blanch

03/06/2013 

Sant
Obiols,
Edda

L'ensenyament i l'aprenentatge de la participació.

Joan Pagès Blanch

29/05/2013 

Castañeda
Meneses,
Marta
Cecilia de

Aprender a enseñar los conceptos sociales. La formación en Didáctica de las Ciencias Sociales en la carrera de Educaión Básica de la Universidad de Playa Ancha.

Antoni Santisteban Fernández

29/11/2012 

Anguera Cerarols,
Carles

El concepte de futur a l'ensenyament de les ciències socials. Estudis de cas a l'educació secundària.

Antoni Santisteban Fernández

08/10/2012

Zenobi,
Viviana

Los profesores de Geografía, la innovación de la enseñanza y su profesionalización: el lugar de los materiales curriculares.

Joan Pagès Blanch 

27/04/2011 

González Valencia,
Gustavo Alonso

La educación para la ciudadanía en la formación del profesorado de ciencias sociales en Colombia. Representaciones sociales y prácticas de enseñanza.

Antoni Santisteban Fernández

24/11/2010

Jara,
Miguel Ángel

Representaciones y enseñanza de la historia reciente-presente. Estudio de casos de estudiantes en formación inicial y en su primer año de docència.

Antoni Santisteban Fernández

09/07/2010

Granados Sánchez,
Jesús

L'educació per la sostenibilitat a l'ensenyament de la geografia. Un estudi de cas.

Montserrat Casas Vilalta

03/10/2008

González Amorena,
Maria Paula

Los profesores y la historia argentina reciente. Saberes y prácticas de docentes de secundaria de Buenos Aires.

Joan Pagès Blanch

13/02/2005

Henríquez Vásquez,
Rodrigo F.

El aprendizaje de la explicación y la comprensión histórica: La construcción narrativa del pasado y la conciencia histórica de los alumnos inmigrantes en Cataluña.

Joan Pagès Blanch

20/03/2007

Pons Mir,
Manel

Canvi i continuïtat: conceptes clau en l'ensenyament de les ciències socials en l'educació secundària obligatòria.

Montserrat Casas Vilalta

24/01/2007

Fernández-Caso,
María Victoria

Las condiciones del cambio en la enseñanza de la geografía. Análisis de las innovaciones operadas en el temario de la geografía escolar por docentes que participaron de la capacitación en la ciudad de Buenos Aires durante 2002-2004.

Montserrat Casas Vilalta

13/06/2006

González Monfort,
Neus

L'ús didàctic i el valor educatiu del patrimoni cultural.

Joan Pagès Blanch

17/02/2006

Canals Cabau,
Roser

L'argumentació en l'aprenentatge del coneixement social.

Pilar Benejam Arguimbau

11/10/2005

Santisteban Fernández,
Antoni

Les representacions i l'ensenyament del temps històric: Estudis de cas en formació inicial de mestres de primària en didàctica de les ciències socials.

Joan Pagès Blanch

10/06/2005

Llobet Roig,
Cecilia

La formació inicial dels mestres d'educació primària de la UAB en didàctica de les ciències socials: un estudi de cas.

Joan Pagès Blanch

 

07/10/2004
Boixader Corominas,
Agnès
Innovació en el curriculum de ciències socials i formació del professorat. Una recerca-acció. Joan Pagès Blanch
26/03/2004 Riera i Piferrer,
Francesc
Què saben i què han après les estudiants de mestra de Primària per ensenyar Ciències Socials? un estudi de cas sobre la formació inicial en Didàctica de les Ciències Socials a Blanquerna -URL. Joan Pagès Blanch
30/05/2002 Bravo Pemjean,
Liliana Isabel
La formación inicial del profesorado de secundaria en didáctica de las ciencias sociales en la UAB: un estudio de caso. Joan Pagès Blanch
26/01/1999
Oller Freixa,
Montserrat
 
Transversalitat i disciplinarietat des de la Didàctica de les Ciències Socials: L'ensenyament de l'educació viària. Joan Pagès Blanch
25/11/1998
Casas Vilalta,
Montserrat
 
La diferenciació: concepte clau en l'ensenyament de les Ciències Socials en l'Educació Secundària Obligatòria. Pilar Benejam Arguimbau

 

Tesis en xarxa Les tesis doctorals de les universitats catalanes

 

Parc de la Recerca TransferŔncia de tecnologia i coneixements de la UAB i d'altres institucions

 

CONTACTA AMB NOSALTRES

Departament de DidÓctica de la Llengua i la Literatura, i de les CiŔncies Socials

Edifici G-5, despatx G5-115. 08193 - Bellaterra (Cerdanyola del Vallès)

Tel: +34 93 581 18 78

d.did.llenguaarrobauab.cat

 

 

 

 

2019 Universitat Aut˛noma de Barcelona