UniStem Day: Jornada sobre cèl·lules mare per a estudiants de batxillerat

UniStem Day és un esdeveniment d'un dia organitzat per a estudiants de secundària des de l'any 2009. Aquest esdeveniment està dedicat exclusivament a la difusió i divulgació de la recerca sobre cèl·lules mare per fomentar l'aprenentatge, el descobriment i el debat, involucrant estudiants i professors en diferents activitats. L'esdeveniment presenta la investigació més puntera, descriu el treball  diari dels científics i explora els mecanismes que hi ha darrere dels avenços científics, incloent les expectatives culturals. Gracies a les diverses activitats que es realitzen, l'alumnat arriba a conèixer els conceptes i les metodologies involucrades en la investigació amb cèl·lules mare. Adquireix una visió de la ciència com una activitat divertida que fomenta qualitats de lògica, perseverança i integritat. Com en anys anteriors, UNISTEM DAY 2019 reunirà a universitats i escoles secundàries de tot Europa amb la participació de 74 universitats a Àustria, França,  Alemanya, Itàlia, Polònia, Sèrbia, Espanya, Suècia, Regne Unit i Hongria.

9:00 - 9:15 Benvinguda del coordinador i vídeo sobre UniStem Day

9:15 - 9:45 Benvinguda Dr. Xavier Navarro Cap del Grup de NeuroPlasticitat i Regeneració. Institut de Neurociències i Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia de la UAB

9:45 - 10:10 Maria Puigdomènech (PhD Student) Introducció. Què és una cèl·lula mare?

10:10 - 10:30 Dr. Quim Hernandez iPSC, revolucionant les cèl·lules mare

10:30 - 10:55  Vídeos: Cèl·lules mare i teràpia cel·lular. Exemples  terapia cel.lular

11:00 - 11:30 Descans

11:30 - 11:45 Dr. Quim Hernandez i Maria Puigdomènech. Cèl·lules mare, frau o realitat?

11:45 - 12:45 Joc: Fent un òrgan amb cèl·lules mare

12:45 - 13:00 Vídeo: Teràpia cel·lular, el futur de la medicina
Dr Quim Hernandez (Postdoctoral Researcher)
Maria Puigdomènech (PhD Student)
Conclusions

UniStem és el centre de recerca sobre cèl·lules mare de la universitat de Milano fundat el 2006 per E. Cattaneo, G. Cossu, F. Gandolfi i Y. Torrente http://users.unimi.it/unistem/.
UniStem és el Centre d'Investigació sobre Cèl·lules Mare de la Universitat de Milano fundat al 2006 per E. Cattaneo, G. Cossu, F. Gandolfi, I. Torrent en col·laboració amb G. Testa des de 2015. El UniStem Day 2019 és una de les activitats de difusió científica sobre cèl·lules mare organitzat per aquest centre. L'UniStem Day és l'esdeveniment de divulgació sobre cèl·lules mare més gran d'Europa i compleix el seu onzè aniversari al 2019.

Places limitades. S'assignaran per ordre d'inscripció. Rebreu un missatge per comunicar-vos si teniu plaça o esteu en llista d'espera.

Data: 15 de març de 2019.
Lloc de realització: Facultat de Medicina, Universitat Autònoma de Barcelona. Campus UAB, Bellaterra (Cerdanyola del Vallès).

Activitat gratuïta. Les places s'assignaran per ordre d'inscripció.

Places exhaurides