Jornades Argó Geografia i Gènere: mirades feministes a l'aula

L’Equip Argó de Geografia de l’ICE de la UAB format per professorat de secundària i batxillerat de diversos centres educatius de Catalunya i professorat del Departament de Geografia, us convida a aquesta Jornada pensada amb l’objectiu de reflexionar sobre la perspectiva de gènere en geografia i aportar noves idees i mirades per a introduir a les aules.

Lloc:
Les sessions del 21 i el 28 de març se celebraran a la Sala de Graus de la Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat Autònoma de Barcelona.
La visita guiada del dia 30 tindrà lloc a Girona.

Dates:*

• Dijous 21 de març, de 16-19:30 h.
  • Dijous 28 de març, de 16-19:30 h.
  • Dissabte 30 de març, de 10 a 13h. Visita guiada per Girona.

Preu: Totes les sessions són gratuïtes, però heu de fer la inscripció si voleu assistir-hi.

Dijous 21 de març

16:00h. Benvinguda i presentació de la jornada
16:10h. Conferència: El gènere en la geografia
a càrrec de Mireia Baylina, professora del Departament de Geografia de la UAB
17:00h. Torn de preguntes
17:10h. Conferència: Contribucions feministes a les pràctiques cartogràfiques urbanes
a càrrec de Núria Font, professora de Geografia de la Universitat de Barcelona
18:00h. Torn de preguntes
18:10h. Descans
18:20h. Conferència: Ciutat, gènere i joventut des de la geografia
a càrrec de Margot Mecca, doctora en Geografia per la UAB
19:10h. Torn de preguntes
19:20h. Debat
19:30h. Cloenda

Dijous 28 de març

16:00h. Benvinguda
16:10h. Conferència: Geografies feministes de la interseccionalitat
a càrrec de Maria Rodó, investigadora postdoctoral de la Universitat Oberta de Catalunya
17:00h. Torn de preguntes
17:10h. Conferència: Mobilitat quotidiana amb perspectiva de gènere
a càrrec de Monika Maciejewska, doctoranda en Geografia
18:00h. Torn de preguntes
18:10h. Descans
18:20h. Presentació d’experiències realitzades a l’aula
Una primera aproximació al mapa mental del pati de l'Institut
a càrrec de Rosa Català, professora de l’institut Pedraforca de L’Hospitalet de Llobregat
Carrers amb nom de dona a Badalona: experiència didàctica
Gemma Alsina i Lola Rios, professores de l'Institut Pompeu Fabra de Badalona
19:10h. Torn de preguntes i debat
19:30h. Cloenda

Dissabte 30 de març

Itinerari per Girona, amb Isabel Salamaña, professora de Geografia de la Universitat de Girona.

Lloc de trobada: Punt de Benvinguda. Aparcament la Copa/Sota Vies. Carrer de Berenguer Carnicer, 3, Girona. (Lloc a on aparquen normalment els bussos turístics i de visita a la ciutat).
Objectiu: itinerari a peu per diferents carrer i places de la ciutat de Girona per reflexionar i obrir un debat sobre l’espai públic i les relacions de vida quotidiana des d’una perceptiva de gènere.
Itinerari a peu: Pont de Sant Feliu - Ballesteries- Ramba/Pont de les Peixateres Velles - Santa Clara/Horte - Plaça constitució/u d’octubre - Jaume I - Ronda Santa Maria Antoni Claret - Joan Maragall - Salle – Migdia - Mercat del Lleó,  fi d’itinerari.

Pot ser modificat en funció de la dinàmica del grup. En el Mercat del Lleó sol·licitarem una aula per poder realitzar treball de grup a partit del que hem observat al llarg del itinerari.

* A la inscripció marqueu les sessions a què assistireu.
Certificació: Tot i que us podeu inscriure a cadascuna de les sessions per separat, de cara a la certificació teniu dues opcions:
  • Inscripció i assistència a les sessions del 21 i 28 de març, certificació de 7 hores.
  • Inscripció i assistència a les 3 sessions, certificació de 10 hores.

Formulari d'inscripció

Aquesta activitat està reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Per tenir dret al certificat heu d'assistir a totes les sessions i signar cada dia als fulls de control d'assistència.

Si només assistiu a alguna de les sessions i necessiteu un justificant d'assistència ens l'heu de sol·licitar per correu electrònic a ga.ice@uab.cat