Periodisme i Comunicació

Sota aquest títol es pot fer recerca sobre com s'omplen nínxols de mercat amb nous productes i nous models de negoci basats exclusivament en canals digitals com per exemple e-commerce, productes Saas, APPs, plataformes basades en l'economia col·laborativa, etc.  Anàlisi de casos d'estudi.

Ana Beatriz Valli CasadoDepartament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual de la UAB

Formulari d'inscripció

El centre d'atenció es posa en què i com els joves consumeixen continguts audiovisuals en el context digital, ja sigui a través de la ràdio i la televisió convencional com de les plataformes en línia. Avui en dia, les empreses busquen com arribar a aquest sector de la població que seduït per Internet, les xarxes socials i els dispositius mòbils sembla haver abandonat la tradicional forma de relacionar-se amb els mitjans de comunicació audiovisual. L'abordatge des d'aquesta perspectiva pot donar respostes a qüestions com: els joves consumeixen continguts audiovisuals i/o sonors? Quin tipus i des de quins dispositius? On vas a buscar les novetats musicals? Ets fan d'alguna sèrie? Segueixes algun mitjà a través dels seus perfils a les xarxes socials? Quines estratègies comunicatives he de desenvolupar si vull arribar al target juvenil?

Maria GutiérrezDepartament de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la UAB

La inscripció estarà oberta des del dia 14 de gener al 24 de gener de 2021.

Formulari d'inscripció

Les dades de penetració dels mitjans de comunicació convencional mostren la desafecció dels joves per les seves propostes de continguts. Certament, aquest target d’audiència ha quedat seduït per l’entorn digital, però, és aquesta l’única raó? La ràdio, la televisió i també el cinema construeixen una imatge dels joves, en el sentit més ample del terme, definint les seves expectatives i reptes a través de la ficció però també de la no ficció. Però són aquests els que veritablement els defineixen? Tenen els joves una oferta de productes audiovisuals amb els quals s’identifiquin?

Maria Gutiérrez. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la UAB

La inscripció estarà oberta des del 14 de gener al 24 de gener de 2021.

Formulari d'inscripció

Sota aquest títol es pot fer recerca sobre la realitat virtual i augmentada en la comunicació de marques/empreses, l'estratègia de comunicació digital (o en canals digitals), la publicitat programàtica, reputació a les xarxes socials i posicionament online de les empreses (sentiment analysis, indexació, blogging), etc.

Formulari d'inscripció

Les xarxes socials són universos en els quals els joves dediquen moltes hores del seu temps lliure. La intenció de la investigació és fer experiments (amb aplicacions de control d'interfícies) per a descobrir el temps real d'ús dels dispositius i el tipus d'ús que realitzen els joves i adolescents. Al mateix temps, el segon objectiu és indagar sobre el per què fem un ús tan excessiu dels mòbils a través d'entrevistes i de grups de discussió.

Santiago Giraldo LuqueDepartament de Periodisme de la UAB