Divendres del Debat - Descobrint el Debat Parlamentari Britànic a la UAB

Aquesta activitat té com a objectiu introduir en el món de l'argumentació l'alumnat de secundària i batxillerat cobrint d'aquesta manera una demanda tant de professorat de secundària com dels mateixos noies i noies que han participat en alguna altra de les activitats del Grup d'Argumentació i Debat de la Facultat de Dret en col·laboració amb l'ICE. L'ús de la paraula, l'estructura del pensament i el respecte a les idees diferents són habilitats imprescindibles en el món contemporani.
El Debat parlamentari britànic ens proporciona una manera dinàmica i divertida per adquirir-les. Amb aquest taller, l'alumnat de grau que el practiquen sota la direcció del seu professorat ofereix una primera presa de contacte des de la tutoria entre iguals i la seva pròpia vivència. També és una ocasió per venir a la Universitat, a la Facultat de Dret, parlar amb estudiants de diferents cursos i diferents graus i entendre per què la paraula és tant important ens els estudis sociojurídics.

Què proposem?
Venir a conèixer un tipus de debat reglat anomenat Debat Parlamentari Britànic.

Què és el debat reglat?
El debat és la confrontació argumentada d'idees contràries seguint unes regles d'intervenció.

Què és el debat Parlamentari Britànic?
És el tipus de debat que s'empra en les competicions internacionals universitàries i escolars en anglès i espanyol.

Llavors, es tracta de fer de parlamentari i discutir lleis?
No, es discuteixen temes d'actualitat i es basa en la improvisació perquè només es tenen un minuts per preparar les intervencions. Es diu Parlamentari Britànic perquè és com un joc de rol basat en aquest parlament.

Per a què serveix aquest debat?
Per aprendre a ordenar i expressar les nostres opinions però, sobre tot, per aprendre a escoltar i comprendre les contràries perquè els papers a representar i les posicions a favor i en contra es sortegen 15minuts abans.

Qui ens ensenyarà?
Estudiants que formen part del Grup d'Argumentació i debat de la Facultat de Dret. Les noies i nois del nostre grup de debat us explicaran com debatre, les seves experiències en competicions nacionals i internacionals, el que han après  ensenyant a debatre als companys, a professors i a alumnes de secundària. Però sobre tot, us ajudaran a prendre la paraula.

Podrem parlar tots?
Sí, aquest tipus de debat està creat per a que es pugui fer simultàniament en diferents aules; hi ha 4 equips per aula, els equips són de dues persones i a cada aula es debat el mateix, cada vegada que es canvia el tema de debat es canvia la combinació d'equips.

Ens hem d'inscriure per parelles?
No, podeu venir amb emparellats o no, en grups parells o senars, no importa, ja les farem nosaltres les parelles de debat si cal. Això és un taller per aprendre i practicar, no una competició.

Què hem de fer per participar?
A través del vostre institut omplir el formulari d'inscripció i, si us assignem plaça, llegir-vos el reglament/manual.

15.30 Acollida

• Recepció a l'Aula Magna de la Facultat (Sala d'adjudicacions)
  • Explicació del desenvolupament de l'activitat

15.45 Formació de debatents
  • Distribució en aules per aclarir dubtes sobre el reglament, els rols i el temps

16.30 Primera ronda oberta

17.40 Segona ronda oberta

19.00 Tercera ronda oberta

20.00 Classificació i cloenda

Funcionament d'una ronda

• Anunci de la moció (Sala de vistes) 10m’
  • Debats simultanis (aules) 30m’
  • Feedback 5m’

Activitat adreçada a alumnat a partir de 4t d'ESO.
: 15 i 29 de novembre de 2019, 17 d'abril i 24 d'abril de 2020
LlocFacultat de Dret de la UAB
Preu: 6€ per estudiant.
Inscripció: formulari d'inscripció
Les places s'aniran assignant per ordre d'inscripció.

Es faran fotos de les sessions