V Trobada de professorat d'economia de secundària i universitat

Informació del calendari i del contingut de l'activitat

Aquesta jornada, que el Programa Argó de l'ICE organitza en col·laboració amb la Facultat d'Economia i Empresa, va dirigida a professorat de secundària que faci classes en l’àmbit de les ciències socials i l’economia.

Lloc: sessions telemàtiques amb l'aplicació Teams
Dates: 21 i 28 d'abril de 2021
Horari:  de 16:30 a 19:00 h
Preu: 5€

Dimecres 21 d'abril

16:30 Presentació del premi Nobel d'Economia 2020
a càrrec de Jordi Massó, professor del Departament d'Economia i d'Història Econòmica de la UAB.

Aquest any l'Acadèmia Sueca ha premiat als economistes estatunidencs, Paul R. Milgrom (Stanford University) de 72 anys i Robert B. Wilson (Stanford University) de 83 anys, per les seves contribucions a la teoria de les subhastes i la invenció de noves formes de subhastes. La xerrada se centra en explicar les seves principals aportacions.

17:30 Presentació d'una experiència docent a càrrec de Judith Panadès, professora del Departament d'Economia i d'Història Econòmica de la UAB.

18:30 Torn obert de paraules

19:00 Cloenda

Dimecres 28 d'abril

16:30 Conferència: sobre emprenedoria
a càrrec de David Urbano, professor del Departament d'Empresa de la UAB.

Perquè hi ha regions, països, territoris amb taxes d'activitat emprenedora més elevades que d'altres? Per què unes persones són més emprenedores que d'altres?
En aquesta conferència s'intentarà aportar una mica de llum al respecte centrant-nos en els següents aspectes:
• L'emprenedoria com a concepte ampli i inclusiu.
• Les actituds emprenedores.
• L'emprenedoria i el sistema educatiu.

17:30 Conferència sobre canvi climàtic
a càrrec de David Castells, professor del Departament d'Economia Aplicada de la UAB.

Quines són les principals causes i conseqüències del canvi climàtic? Quin planeta li estem deixant a les futures generacions? Com, des de l'Economia, podem ajudar a entendre el desafiament que tenim i a proposar solucions?
En aquesta xerrada tractarem els principals desafiaments de la humanitat, posant el focus en el canvi climàtic.

18:30 Torn obert de paraules

19:00 Cloenda

Accés a la inscripció amb NIU
Accés a la inscripció sense NIU

Aquesta activitat està reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya.
Es farà control d'assistència des del mitjà telemàtic.