Fira virtual de màsters, postgraus i doctorats UAB
Sessions informatives amb les direccions i coordinacions. Del 26 al 30 de maig: Inscripcions obertes!
També pots emplenar el formulari d’aquesta pàgina per demanar atenció personalitzada.
- Microcredencial UAB
- Codi de l'estudi: 5096/101
- 1a edició
- Modalitat: Presencial
- Crèdits: 3 ECTS
- Inici: 07/07/2025
- Final: 27/07/2025
- Places: 30
- Orientació: Professional
- Preu: 270 €
-
Preu especial 81 €
Col·lectiu d'aplicació: Import amb el descompte del Fons NextGenerationUE aplicat
- Idioma de docència: Català
- Lloc: Facultat de Ciències de l'Educació - UAB
Aquest curs va dirigit a mestres de primària que volen millorar tant els seus coneixements en didàctica de la ciència com en les idees clau de geologia presents al currículum de primària. El curs es focalitzarà en el desenvolupament de la grans idees de la geologia, relacionades amb els éssers vius, els ecosistemes i el funcionament del cos humà, i amb l'experimentació amb recursos i estratègies metodològiques que promouen la seva progressió.
L'educació científica dels infants és un dels pilars del sistema educatiu actual. Ensenyar a pensar científicament implica ser capaç de dissenyar situacions d'aprenentatge que afavoreixin el desenvolupament de les pràctiques científiques (indagar, modelitzar i argumentar). Fer-ho, però, requereix dominar, entre d'altres aspectes, el domini del contingut científic i la seva didàctica.
En aquest curs, es vol fer una actualització des de la perspectiva de la didàctica als continguts de geologia que cal treballar en el currículum, centrant-nos en la dinàmica interna de la Terra, el cicle de les roques i el cicle de l'aigua.
Aquesta formació es basa en proporcionar elements per ajudar als i les mestres a fer ús de les grans idees de la geologia per tal de dissenyar situacions d'aprenentatge contextualitzades que afavoreixin el desenvolupament de la competència científica. També permetrà la identificació com aquests continguts es relacionen amb unes idees clau concretes que van evolucionat al llarg de tota l'escolaritat, fent evident la seva progressió.
El curs està dissenyat de forma intensiva durant 4 matins del mes de juliol, que és el mes que es destina a la formació de mestres.
- Cicle de l'aigua
- Treball experimental del cicle de l'aigua
- El cicle de les roques a l'aula de primària
- Treball experimental del cicles de les roques
- Estructura de la Terra a l'aula de primària
- Diferents propostes experimentals per treballar l'aula l'estructura de la Terra
- Experiències pràctiques i estratègies didàctiques per promoure l'evolució de les idees del model Terra a l'aula
L'educació científica dels infants és un dels pilars del sistema educatiu actual. Ensenyar a pensar científicament implica ser capaç de dissenyar situacions d'aprenentatge que afavoreixin el desenvolupament de les pràctiques científiques (indagar, modelitzar i argumentar). Fer-ho, però, requereix dominar, entre d'altres aspectes, el domini del contingut científic i la seva didàctica.
En aquest curs, es vol fer una actualització des de la perspectiva de la didàctica als continguts de geologia que cal treballar en el currículum, centrant-nos en la dinàmica interna de la Terra, el cicle de les roques i el cicle de l'aigua.
Aquesta formació es basa en proporcionar elements per ajudar als i les mestres a fer ús de les grans idees de la geologia per tal de dissenyar situacions d'aprenentatge contextualitzades que afavoreixin el desenvolupament de la competència científica. També permetrà la identificació com aquests continguts es relacionen amb unes idees clau concretes que van evolucionat al llarg de tota l'escolaritat, fent evident la seva progressió.
El curs està dissenyat de forma intensiva durant 4 matins del mes de juliol, que és el mes que es destina a la formació de mestres.
Continguts
- Evolució del model Terra al llarg de l'escola primària- Cicle de l'aigua
- Treball experimental del cicle de l'aigua
- El cicle de les roques a l'aula de primària
- Treball experimental del cicles de les roques
- Estructura de la Terra a l'aula de primària
- Diferents propostes experimentals per treballar l'aula l'estructura de la Terra
- Experiències pràctiques i estratègies didàctiques per promoure l'evolució de les idees del model Terra a l'aula
Sortides professionals
Mestres de PrimàriaBeques i ajuts
Consulta tota la informació sobre possibilitats de beques i ajuts a la pàgina de beques, ajuts i convocatòries UAB.
Centres responsables
Escola de Formació Permanent
Centres col·laboradors
Departament dEducació i Formació Professional Generalitat de Catalunya
Contacte
Alba Montalban Quesada
Telèfon: 935812642