Fira virtual de màsters, postgraus i doctorats UAB
Sessions informatives amb les direccions i coordinacions. Del 6 al 10 d'octubre: Inscripcions obertes!
També pots emplenar el formulari d’aquesta pàgina per demanar atenció personalitzada.
- Microcredencial UAB
- Codi de l'estudi: 5249/101
- 1a edició
- Modalitat: Semipresencial
- Crèdits: 6 ECTS
- Inici: 24/11/2025
- Final: 25/03/2026
- Places: 60
- Orientació: Professional
- Preu: 330 €
-
Preu especial 99 €
Col·lectiu d'aplicació: Import amb el descompte del Fons NextGenerationUE aplicat
- Idioma de docència: Català (85%), Castellà (10%), Anglès (5%)
- Lloc: Escola de Formació Permanent. Travessera De Can Miró, S/N 08193 Bellaterra (Cerdanyola Del Vallès)
Aquesta microcredencial s'adreça a persones interessades a impulsar, des de les entitats
on treballen administracions públiques, universitats, centres de recerca, entitats socials o empreses, processos col.lectius d'innovació transformativa per contribuir activament a les transicions verdes i justes arrelades als territoris (place-based). El programa ofereix una formació especialitzada en la facilitació d'agendes compartides, concebudes com a instruments clau per abordar reptes complexos mitjançant la col.laboració multiactor i l'aprenentatge col.lectiu.
La formació es fonamenta en el model metodològic desenvolupat en el marc de la
RIS3CAT 2030, recollit al document Facilitació de la construcció d'agendes compartides.
Aquest model entén la figura del facilitador o facilitadora com un agent estratègic que crea condicions per activar la col·laboració radical, sostenir processos d'aprenentatge
compartit, gestionar tensions i impulsar accions transformadores en entorns de gran
diversitat i complexitat.
El programa combina coneixement conceptual i aplicació pràctica. Capacita els
participants per acompanyar processos col·lectius, realitzar diagnosis sistèmiques,
fomentar narratives compartides i dissenyar accions amb impacte estructural. A través de
l'anàlisi de casos reals i l'ús d'eines específiques de facilitació, els participants es preparen per intervenir de manera situada i eficaç en processos de transformació arrelats al territori.
Amb un enfocament modular i flexible, la microcredencial és adaptable a la diversitat de
perfils professionals i contextos d'aplicació. Aquesta flexibilitat afavoreix la connexió
directa entre la formació i reptes concrets ja actius en ecosistemes d'innovació territorial.
El professorat està format per professionals de la Generalitat de Catalunya i d'altres
entitats referents, amb una àmplia experiència en la facilitació de processos d'innovació
transformativa i en l'acompanyament aagendescompartides a Catalunya.
-Eines i tècniques de facilitació per a la innovació transformativa.
-Disseny d'actuacions, elaboració de teories del canvi i models de governança
-Revitalització de zones rurals
-Prescripció social i natura
-Redistribució de l'espai públic i mobilitat urbana sostenible
processos d'innovació transformativa des de les seves pròpies organitzacions (administracions públiques, universitats, centres de recerca, entitats socials o empreses), incorporant el perfil professional de facilitador d'agendes compartides.
on treballen administracions públiques, universitats, centres de recerca, entitats socials o empreses, processos col.lectius d'innovació transformativa per contribuir activament a les transicions verdes i justes arrelades als territoris (place-based). El programa ofereix una formació especialitzada en la facilitació d'agendes compartides, concebudes com a instruments clau per abordar reptes complexos mitjançant la col.laboració multiactor i l'aprenentatge col.lectiu.
La formació es fonamenta en el model metodològic desenvolupat en el marc de la
RIS3CAT 2030, recollit al document Facilitació de la construcció d'agendes compartides.
Aquest model entén la figura del facilitador o facilitadora com un agent estratègic que crea condicions per activar la col·laboració radical, sostenir processos d'aprenentatge
compartit, gestionar tensions i impulsar accions transformadores en entorns de gran
diversitat i complexitat.
El programa combina coneixement conceptual i aplicació pràctica. Capacita els
participants per acompanyar processos col·lectius, realitzar diagnosis sistèmiques,
fomentar narratives compartides i dissenyar accions amb impacte estructural. A través de
l'anàlisi de casos reals i l'ús d'eines específiques de facilitació, els participants es preparen per intervenir de manera situada i eficaç en processos de transformació arrelats al territori.
Amb un enfocament modular i flexible, la microcredencial és adaptable a la diversitat de
perfils professionals i contextos d'aplicació. Aquesta flexibilitat afavoreix la connexió
directa entre la formació i reptes concrets ja actius en ecosistemes d'innovació territorial.
El professorat està format per professionals de la Generalitat de Catalunya i d'altres
entitats referents, amb una àmplia experiència en la facilitació de processos d'innovació
transformativa i en l'acompanyament aagendescompartides a Catalunya.
Continguts
-Fonaments de la innovació transformativa i les agendes compartides.-Eines i tècniques de facilitació per a la innovació transformativa.
-Disseny d'actuacions, elaboració de teories del canvi i models de governança
-Revitalització de zones rurals
-Prescripció social i natura
-Redistribució de l'espai públic i mobilitat urbana sostenible
Sortides professionals
Aquesta microcredencial capacita les persones participants per assumir un rol estratègic enprocessos d'innovació transformativa des de les seves pròpies organitzacions (administracions públiques, universitats, centres de recerca, entitats socials o empreses), incorporant el perfil professional de facilitador d'agendes compartides.
Beques i ajuts
Consulta tota la informació sobre possibilitats de beques i ajuts a la pàgina de beques, ajuts i convocatòries UAB.
Centres responsables
Escola de Formació Permanent
Centres col·laboradors
Departament d'Economia i Finances de la Generalitat de Catalunya
Contacte
Chaimae Essousi
Telèfon: +34931188801