- Microcredencial UAB
- Codi de l'estudi: 5162/101
- 1a edició
- Modalitat: Online
- Crèdits: 3 ECTS
- Inici: 10/11/2025
- Final: 01/12/2025
- Places: 25
- Orientació: Professional
- Preu: 240 €
-
Preu especial 72 €
Col·lectiu d'aplicació: Import amb el descompte del Fons NextGenerationUE aplicat
- Idioma de docència: Català
- Lloc: Campus Virtual de la UAB.
La història de l'art i l'educació patrimonial crítica són eines excel·lents per impulsar una educació transformadora a totes les etapes educatives. L'art i el patrimoni, com a documents històrics que responen a diferents societats i cultures al llarg del temps, ens permeten reflexionar sobre el passat, entendre el present i interpel·lar-nos sobre el futur. Gràcies a la força del llenguatge visual resulten idonis per treballar qüestions com les identitats, les diversitats i les persones, col·lectius i identitats invisibilitzades.
Aquesta microcredencial s'adreça a professionals de totes les etapes educatives, tant de l'àmbit de les ciències socials com d'altres disciplines. En ella treballarem sobre com facilitar processos participatius de deconstrucció i resignificació dels elements artístics i patrimonials que ens envolten. Buscarem aportar les eines necessàries per dissenyar i executar propostes d'educació crítica a través del patrimoni i la història de lart, amb una formació pràctica amb exemples i recursos adequats per a cada etapa.
El curs està dissenyat de forma intensiva a través de classes on line sincròniques les tardes del 10, el 17 el 24 de novembre i l'1 de desembre entre les 17:30 i les 19:30 hores.
- Dissenyar propostes didàctiques crítiques a través de l'art i el patrimoni
- Línies i models de referència per a la problematització, deconstrucció i resignificació del patrimoni i l'art
- Estratègies i recursos metodològics per a una història de l'art i una educació patrimonial crítiques
Aquesta microcredencial s'adreça a professionals de totes les etapes educatives, tant de l'àmbit de les ciències socials com d'altres disciplines. En ella treballarem sobre com facilitar processos participatius de deconstrucció i resignificació dels elements artístics i patrimonials que ens envolten. Buscarem aportar les eines necessàries per dissenyar i executar propostes d'educació crítica a través del patrimoni i la història de lart, amb una formació pràctica amb exemples i recursos adequats per a cada etapa.
El curs està dissenyat de forma intensiva a través de classes on line sincròniques les tardes del 10, el 17 el 24 de novembre i l'1 de desembre entre les 17:30 i les 19:30 hores.
Continguts
- Tradicions i tendències actuals en l'ensenyament de la història de l'art i l'educació patrimonial- Dissenyar propostes didàctiques crítiques a través de l'art i el patrimoni
- Línies i models de referència per a la problematització, deconstrucció i resignificació del patrimoni i l'art
- Estratègies i recursos metodològics per a una història de l'art i una educació patrimonial crítiques
Sortides professionals
Expertesa en innovació sobre l'ensenyament de la història de l'art i l'educació patrimonial crítica, mitjançant recursos teòrics i pràctics, per elaborar propostes didàctiques des de l'ensenyament de les Ciències Socials i altres àrees.Beques i ajuts
Consulta tota la informació sobre possibilitats de beques i ajuts a la pàgina de beques, ajuts i convocatòries UAB.
Centres responsables
Escola de Formació Permanent
Centres col·laboradors
Departament dEducació i de Formació Professional de la Generalitat de Catalunya
Contacte
Miriam Gonzalez Sanz
Telèfon: 935812656