Curs en Resposta de la Educació Inclusiva als Trastorns i Dificultats d'Aprenentatge

Presentació

Fira virtual de màsters i postgraus UAB: últimes places!

Entre el 28 de setembre i el 2 d'octubre, els màsters oficials i els màsters i postgraus propis de la UAB organitzen sessions informatives perquè en puguis parlar directament amb la coordinació de cada programa. Inscripció oberta!

El curs pretén desenvolupar competències en els estudiants per identificar i intervenir, des d'un enfocament inclusiu, en els trastorns i dificultat d'aprenentatge. A partir de bones pràctiques inclusives, s'analitzaran les possibles respostes als trastorns d'aprenentatge (TDAH, dislèxia i TEL, discalcúlia), i les dificultats d'aprenentatge dels continguts curriculars (expressió oral, lectura i escriptura, i matemàtiques), dels infants i joves.

Continguts

Aprenentatge i necessitats educatives:
- Aportacions de la neurociència en els processos d’aprenentatge.
- El paper del context social i educatiu en el procés d’avaluació de les necessitats educatives de l’alumnat amb trastorns d’aprenentatge (TDAH, dislèxia i TEL, discalcúlia), i de l’alumnat amb dificultats d’aprenentatge dels continguts curriculars (expressió oral, lectura i escriptura, i matemàtiques).
- Tipologia de mesures i suports inclusius en la resposta educativa.

La Personalització dels processos d’ensenyament – aprenentatge:
- Bones pràctiques inclusives per donar resposta als trastorns i dificultats d’aprenentatge dels infants i joves.
- Metodologies globalitzadores i de participació activa: aprenentatge entre iguals, suport a l’aula, disseny universal per a l’aprenentatge (DUA) i ensenyament multinivell.
- Gestió d’aula i actuació docent davant les dificultats d’aprenentatge dels continguts curriculars.
- El Pla de suport individualitzat. Desenvolupament d’habilitats d’autogestió i autocontrol en els processos d’aprenentatge.

Suport i treball en xarxa per a la inclusió social:
- El rol de la família en els contextos de desenvolupament inclusius.
- Xarxa territorial de serveis i suports d’atenció a la infància i l’adolescència.
- Planificació i disseny dels suports en contextos d’estudis post obligatoris i inclusió sociolaboral: el rol de l’orientació professional.

Requisits d'accés

Disposar de títol de batxillerat o cicles formatius de grau superior (o equivalent) i amb interès en el camp professional socioeducatiu.

Itineraris

Aquest programa forma part del màster en Suports per a la Inclusió Educativa i Social (2824).

Contacte

Maria Garcia Ramón

Telèfon: 935811180

Correu electrònic: master.suports.inclusio@uab.cat

Web: http://mastersuportsinclusio.uab.cat

Curs d'especialització UAB

2a Edició
Places: 15
Orientació: Professional
6 ECTS
Codi de l'estudi: 4073/2
Modalitat: Semipresencial
Lloc: Facultat de Ciències de l'Educació, Campus UAB, Bellaterra (Barcelona)
Dates: del 01/07/2021 al 31/01/2022
Idioma de docència:
Castellà (50%), Català (50%)
Centres responsables:
Facultat de Ciències de l'Educació
Títol que s'obté:
Curs en Resposta de la Educació Inclusiva als Trastorns i Dificultats d'Aprenentatge

Contacta directament amb la coordinació del programa *Camps obligatoris

Rebràs còpia de la teva consulta per e-mail immediatament.