- Curs d'especialització UAB
- Codi de l'estudi: 4071/2
- 2a edició
- Modalitat: Semipresencial
- Crèdits: 6 ECTS
- Inici: 01/02/2021
- Final: 15/07/2021
- Places: 15
- Orientació: Professional
- Preu: 396 ¤
- Idioma de docència: Castellà (50%), Català (50%)
- Lloc: Facultat de Ciències de l'Educació, Campus UAB, Bellaterra (Barcelona)
Desenvolupar suports inclusius per a persones amb trastorns de l'espectre autista (TEA) suposa un repte per a una societat inclusiva. A partir d'estudis de casos, es forma a professionals per desenvolupar propostes d'intervenció socioeducatives amb persones amb TEA en entorns inclusius.
- Com avaluar les necessitats educatives de l’alumnat amb TEA.
- Tipologia de mesures i suports inclusius pel desenvolupament comunicatiu i social.
La Personalització dels processos d’ensenyament – aprenentatge:
- Com comuniquem?: eines i recursos per desenvolupar la conducta comunicativa.
- Programes específics de suport (TEACCH, ABA, Floortime, entre d’altres).
-Estratègies de suport conductual positiu per regular el comportament.
- Millorant la relació socio-afectiva amb els companys/es.
- Bones pràctiques inclusives pel desenvolupament comunicatiu i conductual.
Suport i treball en xarxa per a la inclusió social:
- El rol de la família en els contextos de desenvolupament inclusius: escola, família i
societat.
- Xarxa territorial de serveis i suports d’atenció per a les persones amb TEA.
-Habilitats d’autonomia personal per a la qualitat de vida, autodeterminació i disseny
dels suports per a la inclusió sociolaboral.
Continguts
Identificació de les necessitats educatives:- Com avaluar les necessitats educatives de l’alumnat amb TEA.
- Tipologia de mesures i suports inclusius pel desenvolupament comunicatiu i social.
La Personalització dels processos d’ensenyament – aprenentatge:
- Com comuniquem?: eines i recursos per desenvolupar la conducta comunicativa.
- Programes específics de suport (TEACCH, ABA, Floortime, entre d’altres).
-Estratègies de suport conductual positiu per regular el comportament.
- Millorant la relació socio-afectiva amb els companys/es.
- Bones pràctiques inclusives pel desenvolupament comunicatiu i conductual.
Suport i treball en xarxa per a la inclusió social:
- El rol de la família en els contextos de desenvolupament inclusius: escola, família i
societat.
- Xarxa territorial de serveis i suports d’atenció per a les persones amb TEA.
-Habilitats d’autonomia personal per a la qualitat de vida, autodeterminació i disseny
dels suports per a la inclusió sociolaboral.
Itineraris
Aquest programa forma part del màster en Suports per a la Inclusió Educativa i Social (2824).Beques i ajuts
Consulta la informació a la pàgina de beques, ajuts i convocatòries UAB.
Centres responsables
Facultat de Ciències de l'Educació
Contacte
Maria Garcia Ramón
Telèfon: 935811180