Sàpiens Publicacions ha editat la col•lecció “La Història del Periodisme a Catalunya” en tres volums
Img Sapiens 23.01.2017 Divulgació  -  La col·lecció ha estat dirigida pel periodista i escriptor Francesc Canosa amb la direcció científica del professor de la Facultat de Ciències de la Comunicació Josep Maria Figueres. L’edició ha comptat amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya i va ser presentada al Palau de la Generalitat el passat 9 de gener.

Entre els autors, hi ha periodistes, historiadors, catedràtics, doctors, professors i escriptors. De la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB hi han participat els professors: Montse Bonet, Carme Ferré, Josep Maria Figueres, Rosa Franquet, Josep Àngel Guimerà, Cinto Niqui i Núria Simelio.

El primer volum abasta des dels inicis fins a la Guerra Civil: s’hi explica el paper que van tenir les gasetes durant el segle XVII, el paper de la premsa humorística o el sorgiment de la premsa de masses a l’inici del segle XX. El segon se centra en la dictadura franquista i explica des del fenomen de la censura fins a la clandestinitat, passant per la importància que va adquirir la ràdio o la pervivència del català. Finalment, el tercer abasta des de la Transició fins avui, i posa un especial èmfasi en la normalització de l’ús del català a la premsa i la transformació dels mitjans arran de la irrupció de les noves tecnologies.
Hi estan representades fins a 10 universitats i s'ha comptat amb la participació i col·laboració dels arxius i fons fotogràfics més importants sobre història i periodisme.
Correu electrònic  Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació

Anar a Notícies