Dra. Mª Trinidad Garcia i Dr. Luis Albornoz: “Retos del estudio de los servicios audiovisuales online: Netflix como caso testigo”
Retos del estudio de los servicios audiovisuales online: Netflix como caso testigo 04.12.2020  - 

El divendres 11 de desembre a les 10 h


El divendres 11 de desembre a les 10 h tindrà lloc l’acte “Retos del estudio de los servicios audiovisuales online: Netflix como caso testigo”, a càrrec de la Dra. Mª Trinidad García Leiva i el Dr. Luis A. Albornoz. L’activitat forma part del programa de Doctorat en Comunicació Audiovisual i Publicitat, i es realitzarà en format online amb inscripció prèvia.

Produir coneixement sobre els serveis audiovisuals que s'ofereixen en línia, especialment aquells que es comercialitzen sota demanda a través de la Internet pública oberta —més coneguts com a over the top— requereix reflexionar sobre aspectes molt variats, que poden anar des de la forma en la qual es posen a disposició els seus continguts fins a la manera en què es produeixen. Tenint en consideració una aproximació multidimensional, que parteix de la noció de diversitat i la seva relació amb les indústries audiovisuals, es comentarà en profunditat el cas de Netflix, atenent especialment els reptes que presenta l'estudi de la seva actuació i impacte en el mercat espanyol.

Mª Trinidad Garcia Leiva és Doctora per la Universidad Complutense de Madrid, Profesora Titular en el Departamento de Comunicación de la Universidad Carlos III de Madrid on integra el grupo d’investigació Diversidad Audiovisual. Dedica la seva recerca a les indústries audiovisuals, la diversitat cultural i les polítiques públiques i la regulació de la comunicació, així com a la cooperació al desenvolupament en matèria de cultura i comunicació. Participa en la direcció del projecte ‘Diversidad y servicios audiovisuales a la carta por suscripción’, finançat pel Ministeri d’Economía i Competitivitat d’Espanya. Ha publicat recentment, amb Luis A. Albornoz, Audiovisual Industries and Diversity: Economics and Policies in the Digital Era (Londres/Nova York: Routledge, 2019) i Diversidad e industria audiovisual: el desafío cultural del siglo XXI (Mèxic: FCE, 2017).

Luis A. Albornoz és Doctor per la Universidad Complutense de Madrid. Director del grup d’investigació Diversidad Audiovisual de la Universidad Carlos III de Madrid (UC3M), on és professor a temps complet en el Departamento de Comunicación. Imparteix els cursos Estructura del sistema audiovisual’ (grau) i Geopolíticas del audiovisual (postgrau). Actualment, en la UC3M dirigeix el Máster Universitario de Investigación aplicada a los Medios de Comunicación i el Máster de Industria Musical y Estudios Sonoros. Membre fundador i expresident (2007-2013) de l’associació científica internacional Unión Latina de Economía Política de la Información, la Comunicación y la Cultura (ULEPICC). Membre de la Asociación Internacional de Estudios en Comunicación Social (AIECS/IAMCR/AIERI) i de la European Communication Research and Education Association (ECREA).

 
Anar a Notícies

Arxiu de notícies

Des de
Fins a
Paraula clau

Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat
Edifici I. Campus de la UAB. 08193 Bellaterra - Spain - N41º29.952' - E2º06.277'
+34 93 581 15 88 / 30 29
d.com.audiovisual@uab.cat
 

 

 

2024 Universitat Autònoma de Barcelona