11 de febrer: Dia Internacional de les dones i les nenes a la Ciència
Dia internacional de les dones a les STEM 11.02.2020  -  La ciència i la igualtat de gènere són vitals per a la consecució dels objectius de desenvolupament acordats internacionalment, incloent-hi l'agenda 2030 per al desenvolupament sostenible.
Durant els últims 15 anys, la comunitat mundial ha fet un munt d'esforç en la inspiració i la participació de les dones i nenes en la ciència. No obstant això, les dones i nenes continuen sent exclosos de participar plenament en la ciència.

En l'actualitat, menys del 30 per cent dels investigadors de tot el món són dones. D'acord amb les dades de la UNESCO (2014-2016), només al voltant del 30 per cent de totes les dones estudiants trien els camps relacionats amb les STEM (Ciències, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques) en l'educació superior. Globalment, la matrícula d'estudiants de dones és particularment baixa en les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (3 per cent), Ciències naturals, Matemàtiques i Estadística (5 per cent) i en Enginyeria, fabricació i construcció (8 per cent).

Els antics i persistents prejudicis i els estereotips de gènere allunyen les nenes i les dones dels camps relacionats amb la ciència. Igual que en el món real, el món a la pantalla reflecteix els prejudicis similars- a l'estudi "Biaix de Gènere sense fronteres" de l'any 2015, l'Institut Geena Davis va mostrar que de les persones en pantalla amb un treball identificables com a STEM, només el 12 per cent eren dones.

Per tal d'aconseguir un accés complet i igualitari a la participació en la ciència per a dones i nenes, i aconseguir encara més la igualtat de gènere i l'apoderament de dones i nenes, l'Assemblea General de les Nacions Unides va adoptar la resolució A/RES/70/212, del 2016, que va declarar l' 11 de febrer com el dia internacional de la dona i de la nena a la Ciència.

Enllaços relacionats: Gender Gap in Science Book (2017-2019) A Global Approach to the gender gap in Mathematical, Computing and Natural Sicences.

Anar a Notícies

Arxiu de notícies