Recursos i oportunitats

Ofertes i recursos UE

Pràctiques i feina a la Unió Europea

La Unió Europea (UE) ofereix periòdicament ofertes de llocs de pràctiques en les seves institucions i també convoca regularment concursos i oposicions per seleccionar personal. En aquest apartat trobareu informació de les convocatòries vigents i també recursos i informació per preparar aquests concursos i oposicions.

1. Pràctiques
2. Convocatòries de concursos i oposicions
3. Portals de feina i pràctiques
4. Recursos per conèixer i preparar concursos i oposicions

5. Institucions europees a Barcelona i a la UAB
6. Debats i actualitat

1. Pràctiques

- REPER: Representació Permanent de Espanya davant la UE. La UDA (Unidad de Apoyo) publica quinzenalment el butlletí de pràctiques de la UE. (15/09/2020)

- EPSO, PRACTICAS: Portal de pràctiques de l’Oficina Europea de Selecció de Personal.

- Secretaria d’Afers Exteriors (GENCAT): manual de pràctiques a les institucions europees i a altres actors internacionals.

- Pràctiques a les Delegacions de la UE: estades retribuides o no retribuides arreu del món.

2. Convocatòries de concursos i oposicions

- EPSO: Oficina Europea de Selecció de Personal. Informació i convocatòries.

- REPER: Representació Permanent de Espanya davant la UE. La UDA (Unidad de Apoyo) publica quinzenalment el butlletí de concursos de la UE. (15/09/2020)

3. Portals de feina i pràctiques

- EURES: portal europeu de mobilitat professional de la Comissió Europea.

- EURAXESS: portal adreçat a investigadors que cerquen oportunitats laborals de recerca en altres països, tant de la Unió Europea com d’altres països.

- ErasmusIntern: portal del programa Erasmus + gestionat per Erasmus Student Network amb ofertes d’empreses per fer estades de pràctiques i informació sobre mobilitat.

4. Recursos per conèixer i preparar concursos i oposicions

- REPER: Representació Permanent de Espanya davant la UE.

- EPSO (Sample tests and training): exemples de diferents processos de selecció.

- Prospects: assessment centre; què és, què s'hi fa, què s'avalua i com preparar-se.

- Europarltv.eu: què són i que fan els assistents dels eurodiputats?

- Join the European Parliament: document amb informació sobre perfils professionals, tipus de contractes, estades de pràctiques i visites, ambient de treball, etc.

- Dossier del Parlament Europeu: els assistents a Eurodiputats; quina és la seva feina, que cal per ser assistent, estatus legal i altre recursos.

- Directori d’Eurodiputats i Assistents: permet cerca pels dos perfils i també informació sobre les empreses proveïdores de serveis.

5. Institucions europees a Barcelona i a la UAB

- Representació de la Comissió Europea a Barcelona

- Parlament Europeu / Oficina d’Informació a Barcelona

- Delegació del Govern davant la Unió Europea

- The Union for the Mediterranean

- Xarxa d’informació Europe Direct

- Fusion for energie (F4E)

- European Forest Institute

- Centre de Documentació Europea UAB

- Càtedra Jean Monnet UAB

6. Debats i actualitat

- Viatjar per la UE: webs i notícies d’informació turística.