XIV Jornades d'Innovació a l'Etapa d'Educació Infantil - Programa

Presentació Programa

Divendres, 26 d’octubre de 2018
Sala d’actes del rectorat de la UAB

18.00 Inauguració de les Jornades

18.15 Conferència inaugural Qui educa avui?
Diàleg entre el psiquiatra Ramon Riera (autor del llibre La Connexió Emocional) i la psicòloga Verònica Antón, moderat per la periodista especialitzada en temes educatius Elisabet Pedrosa.

Dissabte, 27 d'octubre de 2018
Auditori de la Facultat de Filosofia i Lletres

09.30 Infàncies, contextos i educacions
Conversa filosòfica entre Mari Carmen Díez i Vicenç Arnaiz, moderada pel professor de la UAB Xavier Gimeno.

11.00 Pausa per esmorzar

11.45 Taules d’experiències

Vuit tallers diferents d’intercanvi de coneixement amb diferents serveis i agents educatius amb els quals els assistents al taller podran dialogar i intercanviar sabers i opinions. Haureu de triar-ne un al formulari d'inscripció.

• Els espais d’art i creativitat Places exhaurides
    • 0-3: El Graner, centre de creació de dansa contemporània. Mercat de les Flors i Escoles Bressol Municipals de Barcelona.
    • 3-6: Espais C: espais de creació artística a les escoles. UAB i Consorci d’Educació de Barcelona.
  • El contacte directe amb la natura Places exhaurides
    • 0-3: L’associació EDNA, escoles de 2 a 6 anys.
    • 3-6: Escola pública La Popa de Castellcir - ZER El Moianès Llevant.
  • L’atenció a la salut integral
    • 0-3: Servei de petita infància i famílies de Badia del Vallès.
    • 3-6: Fundació Orienta.
  • La relació amb els museus
    • 0-3: LAB 0-6. UMANRESA (FUB).
    • 0-6: Escola Samuntada de Sabadell (Projecte Magnet amb el Museu Català de Paleontologia).
  • Els espais de lleure i d’educació no formal
    • 0-3: LALUDO, la ludoteca, experiència al Parc de la Ciutadella. Comunitats que eduquen.
    • 3-6: Els menjadors escolars. Entitat Kampi Qui Pugui.
  • L’acompanyament a les famílies Places exhaurides
    • 0-3: Projecte PAIDOS. Caritas Barcelona.
    • 3-6: Espais d’infants i famílies de l’escola pública Abat Marcet de Terrassa.
  • L’atenció a la infància protegida Places exhaurides
    • 0-3: Servei d'Acolliment Familiar de la Fundació IRES.
    • 3-6: Centre d'Acolliment Els Llimoners del Consorci de Serveis Socials de l'Ajuntament de Barcelona.
14.00 Pausa per dinar

16.00 Taules de vida
Més enllà de l’escola: histories de vida. Un espai de conversa amb professionals de diferents àmbits. Haureu de triar-ne un al formulari d'inscripció.
  • Una vida dedicada a l’art i la creativitat, a càrrec de Núria Gibert, del Programa de música per a nadons i famílies. Places exhaurides
  • El contacte amb la natura, a càrrec de Martí Boada. Places exhaurides
  • L’alimentació i la salut, a càrrec d'Ada Parellada. Places exhaurides
  • La passió per la música, a càrrec de Joan Casals.
  • Educar a través dels mitjans, a càrrec de Laia Servera (InfoK).
  • L’acompanyament a les famílies, a càrrec de Carme Thió de Pol. Places exhaurides
  • El compromís amb el barri i la comunitat, a càrrec de Custòdia Moreno del moviment veïnal del Carmel. Places exhaurides

17.15 Cloenda de les Jornades

Es faran gravacions i fotos de totes les activitats d'aquestes jornades.

Aquesta activitat està reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
Per obtenir la certificació haureu de signar els fulls corresponents, que trobareu a la secretaria de la Trobada durant tota la seva durada. En aquesta jornada el control d'assistència es farà 3 vegades: divendres tarda, dissabte matí i dissabte tarda.

Formulari d'inscripció

Formulari d'inscripció de l'alumnat de la UAB