Gamificació a l'aula amb Classcraft

Modalitat: virtual.
Adreçat a: professorat d'educació primària i secundària.
Durada: 30 hores, al llarg d'unes deu setmanes aproximadament.
Calendari: inici el 24 d'octubre de 2018.
Professorat: Mireia Castanyer Sabartés.
Preu: 105€
Codi curs: 3926/1               Correu electrònic de contacte: ga.ice@uab.cat

Aquest curs pertany a l'oferta del 2018-2019. Si voleu consultar l'oferta corresponent al curs actual aneu a aquesta pàgina.

Presentació:
Darrerament es parla molt de Gamificació, també en educació. Més enllà de Kahoot, Socrative i altres eines similars, existeixen eines molt més potents com ara Classcraft, que converteix la dinàmica d’aula en un autèntic joc de rol adaptable a cada aula i amb una durada de tot el curs escolar. En aquesta formació començarem amb una breu introducció teòrica a la gamificació per centrar-nos en la gamificació de la nostra aula durant el curs 2018-2019.

Objectius:

• Fer una aproximació teòrica bàsica a la gamificació en educació.
  • Saber distingir entre gamificació i ludificació.
  • Conèixer altres eines de gamificació.
  • Adquirir i millorar habilitats i destreses a l’hora de treballar amb aquest tipus d’eines a l’aula.
  • Fomentar el treball en xarxa tant dels alumnes com dels professors.
  • Ésser capaç de personalitzar l’aplicació Classcraft en funció de la realitat i necessitats del nostre alumnat i planificar la seva aplicació amb estudiants mentre duri el curset (com a mínim).

Continguts:

• Presentació del curs i pràctica de videoconferència amb Google Hangout. Organització dels grups de videoconferència dels dissabtes.
  • Aproximació teòrica a la Gamificació. Què és i què ens pot aportar?
  • Altres eines de gamificació: Classdojo, Toovari...
  • Introducció a Classcraft. Funcions bàsiques. Alta del nostre alumnat.
  • Personalització dels Esdeveniments del Dia.
  • Personalització del sistema de puntuacions (salut, experiència, poders i Golden Points).
  • Creació de material.
  • Sessions de seguiment de l’aplicació a l’aula.
  • Sessió de valoració i tancament de la formació.

Metodologia:
El curs es portarà a terme el 100% en modalitat virtual, compaginant la plataforma Moodle amb videoconferències (Google Hangout) alguns dissabtes, de 9 a 11, en torns de mitja hora (imprescindibles i obligatòries). Caldrà disposar d’ordinador/tauleta tàctil amb càmera i connexió a internet (per al seguiment del curs). Al centre de treball caldrà disposar d’un ordinador amb projector connectat a internet. És imprescindible que tothom segueixi escrupolosament la temporització i no s’endarrereixi. També la participació activa tant al Moodle com a les videoconferències.

Observacions:
Per fer un correcte seguiment de la formació cal ser un docent en actiu, ja que es requereix el concurs de l'alumnat per tal d’entendre i aprendre el gran potencial de Classcraft.
És important recordar que per fer un correcte seguiment del curs cal tenir disponibilitat els dissabtes al matí (mitja hora, a escollir torn entre les 9 i les 11), així com estar disposat a aplicar la formació en el context real de les respectives aules.

Certificació:
Aquesta activitat està reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
Per tenir dret al certificat s’hauran de fer totes les activitats plantejades i caldrà la valoració positiva del personal formador quan a l'aprofitament de l'activitat.

Perfils professionals:
Aquest curs, en les seves edicions anteriors, ha estat aprovat pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya per activar el perfil professional Competència digital.