Ensenyar i aprendre literatura a l'educació secundària

Modalitat: curs presencial.
Adreçat a: professorat d'educació secundària.
Durada: 20 hores (6 sessions de 3 hores + 1 de dues hores).
Calendari: dilluns, del 29 d'octubre al 10 de desembre de 2018.    Horari: de 18 a 21h.
Lloc de realització: Campus de la UAB a la Casa de Convalescència, Barcelona. Sant Antoni M. Claret, 171, cantonada Sant Quintí.
Professorat: Juan Sánchez de Enciso Valero, professor de secundària jubilat, escriptor i formador docent.
Preu: 70€
Codi curs: 3911/1               Correu electrònic de contacte: ga.ice@uab.cat

Aquest curs pertany a l'oferta del 2018-2019. Si voleu consultar l'oferta corresponent al curs actual aneu a aquesta pàgina.

Presentació:
Per a molts i moltes docents de secundària la classe de literatura és un espai complicat. S’addueix en general el desinterès per part de l’alumnat i la manca de motivació envers un tipus de coneixement al qual sovint els nois i les noies no li veuen sentit ni utilitat. El present curs pretén descobrir al professorat assistent un model didàctic que respon a la investigació didàctica més recent i a les pràctiques més reeixides. En són aspectes essencials el descobriment personal del llenguatge literari; la lectura i l’escriptura literària a l’aula; les alternatives a la història de la literatura i al comentari de text i l’opció de programar la matèria per projectes. En definitiva, una proposta d’educació literària per a l’adolescència.

Objectius:
Oferir al professorat una alternativa global a l’ensenyament de la literatura a l’educació secundària.

Continguts:

  • Descobriment del llenguatge literari.
  • Lectura i escriptura literària a l’aula.
  • Seqüències didàctiques per aprendre literatura.
  • Alternatives a la història literària.
  • El paper del comentari de text. Alternatives als models tradicionals.
  • Selecció i orientació didàctica del llegat literari.

Metodologia:
La metodologia serà activa, amb treball interactiu a les diferents sessions. Elaboració d’una seqüència didàctica en grup.

Observacions:
El formador aportarà models i exemples concrets de seqüències didàctiques i projectes.

Avaluació i certificació: 
Aquesta activitat està reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. A més de l'assistència al 80% de les hores de durada del curs, per tenir dret al certificat caldrà la valoració positiva del personal formador quant a l'aprofitament de l'activitat.

Aquest curs pertany a l'oferta del 2018-2019. Si voleu consultar l'oferta corresponent al curs actual aneu a aquesta pàgina.