Curs online en Enologia i Enoturisme

L'enoturisme és un tipus de turisme enfocat a promocionar les zones de producció vitivinícola. Molts dels departaments de comunicació i màrqueting dels cellers promocionen les seves activitats enoturístiques amb dinars/sopars, maridatges a la vinya, activitats de verema, visita a punts exclusius o culturals, entre d'altres.

Aquest tipus de turisme, cada cop més en alça, està enfocat principalment a promocionar el món del vi i els seus processos de producció amb les particularitats de cada celler.

Aquest curs et dóna les eines per poder endinsar-te en aquest món amb formació en:

• Coneixements Vitivinícoles i enològics.
  • Desenvolupament d'un Pla Estratègic en Enoturisme.
  • Comunicació i Màrqueting especialitzat en Enoturisme.
  • Gestió i comunicació d'una agència de viatges especialitzada en Enoturisme.
  • Tècniques de segmentació de mercat.

T'enviem tota la informació sense compromís!

Preu del curs
  • La matrícula del curs té un cost de 900 euros.
  • Els alumnes i exalumnes de l'Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera- UAB disposaran d'un descompte, fent que el cost de la seva matrícula sigui de 780 euros.

Consulta com formalitzar la matrícula.

La gestió acadèmica enviarà un e-mail a l'estudiant confirmant la matrícula al curs.

• Professionals del sector turístic que desitgin introduir-se en l'Enoturisme.
  • Professionals del sector vitivinícola.
  • Amateurs o apassionats del món del vi.

Titulació que s'obté

• Curs d'especialització en Enologia i Enoturisme.

• Guia Turístic en cellers.
  • Formar part de l'equip d'un departament o agència de viatges.
  • Creació d'una agència de viatges enoturística.
  • Comercial de vendes de cellers i empreses distribuïdores de vins i destil·lats.
  • Integrar-se en equips de comunicació de cellers i empreses del sector.
  • Gestionar o formar part dels equips de treball dels hotels enoturístics.

• Coneixements Vitivinícoles i enològics.
    • Diferents zones productores, característiques i factors claus. Actualitat i realitat del sector vitivinícola.
  • Desenvolupament d'un Pla Estratègic en Enoturisme.
    • Identificació i classificació de recursos. Anàlisi de competitivitat. Relació entre els diferents actors implicats en comunicació i comercialització.
  • Comunicació i Márqueting especialitzat en Enoturisme.
  • Gestió i comunicació d'una agència de viatges especialitzada en Enoturisme.
    • Eines de comunicació físia i virtual. Gestió de canals de venda, el channel manager. Márqueting online, social media i reputació online com a estratègia conjunta. Estudi de casos i exercicis pràctics.
  • Informes, estadístiques i eines.
    • Tècniques de segmentació de mercat.

Metodologia

El curs està dividit en mòduls, que proporcionen diferents eines didàctiques com:
  • càpsules de professors,
  • fòrums de debats, anàlisi i consultes a diari,
  • conferències en directe amb el professsor i que podràs veure posteriorment gravades,
  • material d'estudi i suport, per poder visualitzar-lo i treballar mitjançant apps al teu telèfon mòbil i des d'on et trobis.

Coordinació del Curs

• Jose Luis Garcia Victorino

• Silvia Naranjo, sommelier. Codirectora de la 'Guia de Vins de Catalunya'.
  • José Luis Garcia Victorino, docent del Grau en Direcció Hotelera. Professor d'Empreses de Restauració a l'Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera de la Universitat Autònoma de Barcelona.
  • Jordi Alcover, Llicenciat en Història i sommelier. Director de la 'Guia de Vins de Catalunya'.
  • María Soledad García Insua, Llicenciada en Periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona. Especialitzada en Comunicació Corporativa i Màrqueting. Sòcia-Directora de PCatS Comunicació.
  • Lluís Tolosa, Llicenciat en Sociologia. Especialitzat en Sociologia de la Comunicació. Director de l'Editorial Tolosa Wine Books.
  • Francisco de la Rosa Torelló, CEO Cava Torelló.

Entitats col·laboradores