Curs online en Enologia i Enoturisme
Curs en Enologia i Enoturisme
L'enoturisme és un tipus de turisme enfocat a promocionar les zones de producció vitivinícola. Molts dels departaments de comunicació i màrqueting dels cellers promocionen les seves activitats enoturístiques amb dinars/sopars, maridatges a la vinya, activitats de verema, visita a punts exclusius o culturals, entre d'altres.
Aquest tipus de turisme, cada cop més en alça, està enfocat principalment a promocionar el món del vi i els seus processos de producció amb les particularitats de cada celler.
Aquest curs et dóna les eines per poder endinsar-te en aquest món amb formació en:
- Coneixements Vitivinícoles i enològics.
- Desenvolupament d'un Pla Estratègic en Enoturisme.
- Comunicació i Màrqueting especialitzat en Enoturisme.
- Gestió i comunicació d'una agència de viatges especialitzada en Enoturisme.
- Tècniques de segmentació de mercat.
T'enviem tota la informació sense compromís!
- La matrícula del curs té un cost de 950 euros.
- Els alumnes i exalumnes de l'Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera- UAB disposaran d'un descompte, fent que el cost de la seva matrícula sigui de 900 euros.
Matrícula
Consulta com formalitzar la matrícula.
La gestió acadèmica enviarà un e-mail a l'estudiant confirmant la matrícula al curs.
Destinataris
- Professionals del sector turístic que desitgin introduir-se en l'Enoturisme.
- Professionals del sector vitivinícola.
- Amateurs o apassionats del món del vi.
Titulació que s'obté
- Curs d'especialització en Enologia i Enoturisme.
Sortides professionals
- Guia Turístic en cellers.
- Formar part de l'equip d'un departament o agència de viatges.
- Creació d'una agència de viatges enoturística.
- Comercial de vendes de cellers i empreses distribuïdores de vins i destil·lats.
- Integrar-se en equips de comunicació de cellers i empreses del sector.
- Gestionar o formar part dels equips de treball dels hotels enoturístics.
Continguts
- Coneixements Vitivinícoles i enològics.
- Diferents zones productores, característiques i factors claus. Actualitat i realitat del sector vitivinícola.
- Desenvolupament d'un Pla Estratègic en Enoturisme.
- Identificació i classificació de recursos. Anàlisi de competitivitat. Relació entre els diferents actors implicats en comunicació i comercialització.
- Comunicació i Márqueting especialitzat en Enoturisme.
- Gestió i comunicació d'una agència de viatges especialitzada en Enoturisme.
- Eines de comunicació físia i virtual. Gestió de canals de venda, el channel manager. Márqueting online, social media i reputació online com a estratègia conjunta. Estudi de casos i exercicis pràctics.
- Informes, estadístiques i eines.
- Tècniques de segmentació de mercat.
Metodologia
El curs està dividit en mòduls, que proporcionen diferents eines didàctiques com:
- càpsules de professors,
- fòrums de debats, anàlisi i consultes a diari,
- conferències en directe amb el professsor i que podràs veure posteriorment gravades,
- material d'estudi i suport, per poder visualitzar-lo i treballar mitjançant apps al teu telèfon mòbil i des d'on et trobis.
Coordinació del Curs
- Jose Luis Garcia Victorino
Professorat
- Silvia Naranjo, sommelier. Codirectora de la 'Guia de Vins de Catalunya'.
- José Luis Garcia Victorino, docent del Grau en Direcció Hotelera. Professor d'Empreses de Restauració a l'Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera de la Universitat Autònoma de Barcelona.
- Jordi Alcover, Llicenciat en Història i sommelier. Director de la 'Guia de Vins de Catalunya'.
- María Soledad García Insua, Llicenciada en Periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona. Especialitzada en Comunicació Corporativa i Màrqueting. Sòcia-Directora de PCatS Comunicació.
- Lluís Tolosa, Llicenciat en Sociologia. Especialitzat en Sociologia de la Comunicació. Director de l'Editorial Tolosa Wine Books.
- Francisco de la Rosa Torelló, CEO Cava Torelló.