Imatge dissabtes

El curs 1999/2000 es va inaugurar el cicle de conferències Trobades amb secundària que va esdevenir el que ara anomenem Dissabtes de les Matemàtiques. Aquest nou format va començar el curs 2003/2004. Després de tants anys els Dissabtes de les Matemàtiques ja són un clàssic i, en cada edició, més d'un centenar d'estudiants de batxillerat, els seus professors, monitors i d'altres fans de les matemàtiques tenen l'oportunitat de participar en aquesta experiència.

Els Dissabtes de les Matemàtiques 2008, 2009, 2010, 2011 i 2012 han estat parcialment subvencionats per la Secretaria d'Universitats i Recerca.

Mitjançant aquestes activitats, el Departament de Matemàtiques de la Universitat Autònoma de Barcelona, vol mostrar quina és la presència de les matemàtiques en el món actual i compartir la passió per aquesta ciència.

Enguany, amb la situació epidemiològica de la Covid-19 encara no controlada, realitzarem els dissabtes en format telemàtic. L’activitat consta de 4 sessions (6, 13 i 20 de març, i 10 d’abril).

L'estructura de la primera de les quatre sessions és especial perquè es fa conjunta amb el Departament de Física. En aquest cas a les 10h comença la conferència de Matemàtiques i a continuació la dissertació de Física.
A la resta de sessions recuperarem l’estructura de xerrada a les 10, amb preguntes i comentaris al final de la conferència. No hem previst la realització dels habituals tallers, però sí algun temps extra per posar en pràctica alguns dels conceptes tractats a les xerrades.

La majoria de les conferències són impartides per professors que són o han estat membres del Departament de Matemàtiques.

Si el tema tractat en alguna de les sessions és del teu interès pensa que a través del Programa Argó de la Universitat Autònoma de Barcelona pots demanar suport al nostre Departament per a fer un treball de recerca al teu Centre sobre qüestions relacionades.

Coordinador: Joan Orobitg, secundaria@mat.uab.cat

Pot ser que el teu navegador bloquegi el formulari d'inscripció per motius de seguretat. De ser així, hauràs de desbloquejar-ho (ex. Firefox a la barra de navegació). Si segueix persistint el problema, posa't en contacte amb nosaltres per solucionar-ho: secundaria@mat.uab.cat.

El teu navegador no suporta iframe. Pots accedir a aquesta informaci&oacute amb aquest enllaç. Més informació sobre edicions anteriors.

Materials de les xerrades:

La quadratura del cercle i els polígons impossibles (Roberto Rubio): podeu descarregar-lo aquí.

MATUAB Divulga Subscriu-te, i rebràs informació sobre les activitats organitzades pel departament

Orientació Universitària Adreçades a estudiants de batxillerat i de cicles formatius de grau superior

UAB Divulga Revista de divulgació científica de l'Autònoma

CONTACTA AMB NOSALTRES