Tres Alumni de la Facultat imparteixen una conferència sobre els nous perfils periodístics

Nous Perfils Periodístics
Els Alumni Clara Soteras, SEO de Betevé (Promoció 2011 - 2015); Aiats Agustí, cap de redacció de ViaEmpresa (Promoció 2008 - 2011) i Jan Conesa (Promoció 2005 - 2009) periodista de l’empresa SEAT van insistir en els coneixements tecnològics i les habilitats bàsiques del periodisme, saber escriure i comunicar. L’acte presentat per la professora Carmina Crusafon va tenir lloc a la Sala de Graus de la Facultat el passat divendres 10 de gener dins del Màster en Periodisme i Continguts Digitals.

15/01/2020

“El SEO no és només un treball tècnic, venint del periodisme també es pot treballar de SEO.”

Aquest any Betevé compleix 25 anys i des de la seva creació ha patit molts canvis. El 2018, en concret, va significar l’inici d’una nova etapa amb l’aposta pel SEO que es va fer. Clara Soteras és la responsable de SEO de Betevé des de setembre de 2018, la seva funció és posicionar els continguts del mitjà a Google, cercador més usat a Espanya. 

Un bon SEO permet que la nostra pàgina es col·loqui al principi de les cerques de Google, com diu Soteras “treballo perquè quan busqueu una notícia ens trobeu i ens llegiu”. Des que el 2018 van apostar per millorar el seu posicionament en la web les seves impressions a Twitter s’han duplicat i això ha comportat una fidelització de l’audiència. 

Soteras va explicar que des de Betevé, ja treballen amb una ideologia de “mobile first”, és a dir, optimitzar les pàgines per poder consumir continguts amb el mòbil. Per acabar, Soteras va recalcar que “el SEO no és només un treball tècnic, venint del periodisme també es pot treballar de SEO.”

En la seva intervenció, Aiats Agustí va explicar que ViaEmpresa és un mitjà petit que parla sobre economia, un tema que a la majoria del públic li interessa poc. Al principi, només produien reportatges i articles d’opinió, ara han afegit altres seccions com cròniques, anàlisis i sobretot actualitat. 

Agustí és conscient que “no podem fer el que fan els grans mitjans, apostem per la diferenciació”, arribar on no arriben els altres mitjans i fer-ho amb un estil propi. No tenen un públic objectiu, les seves comunitats de lectors són locals, però els temes que tracten són globals, molt transversals. 

Va detallar que a ViaEmpresa tenen 100.000 usuaris únics al més, amb un temps de lectura de 3 minuts i la seva tassa de rebot és de menys del 50%. Aquestes xifres són molt poc comunes en els mitjans actuals, mostren que els lectors realment es paren a llegir els seus articles fins al final, el que és molt difícil d’aconseguir. 

Agustí va destacar que “si treballes en un mitjà digital, és clau tenir quatre coneixements bàsics de com pensa Google, al final tampoc és tan difícil.” Per això, és vital que els periodistes es formin en coneixements tecnològics.

La conferència va acabar amb la intervenció de Jan Conesa, que treballa en el departament de Comunicació de Productes i Esdeveniments a l’empresa SEAT. És des d’aquí on creen una cobertura positiva de l’empresa i preparen els esdeveniments per presentar nous vehicles. 

Per acabar, Jan Conesa va voler destacar que estar preparat en l’audiovisual, escriure de forma correcta i parlar en públic són aptituds molt importants per un periodista avui dia. Va concloure que la tecnologia juga un paper molt important en el nostre present i com a periodistes serà una eina clau en la professió.