Spotlighters: la ciència de l'estrès i l'autoregulació

Informacions del curs

Modalitat: en línia
Adreçat a: professorat d'educació primària, d'educació secundària i també persones de l'àmbit de la psicologia i educadors socials
Durada: 20 hores
Calendari: del 16 de novembre de 2021 al 15 de febrer de 2022
Professorat: Marta Portero Tresserra
Preu: gratuït*

Places exhaurides

Presentació 
La ciència de l'estrès i l'autoregulació és un curs en línia gratuït que pretén apropar el coneixement sobre la ciència de l'estrès i les habilitats d'autoregulació al camp educatiu amb l'objectiu de poder treballar els continguts a l'aula. El curs s'ha desenvolupat com a part d'un projecte europeu finançat per Erasmus + (Spotlighters.

Objectius

  • Aprendre sobre la ciència de l'estrès i l'autoregulació per poder aplicar-ho a l'aula amb l’alumnat.
  • Conèixer en què consisteix la resposta d'estrès.
  • Identificar les sensacions associades a la resposta d'estrès.
  • Aprendre habilitats d'autoregulació.
  • Conèixer factors que incideixen a la resposta d'estrès.

Continguts

  • Introducció.
  • El nostre sistema de supervivència.
  • Sensacions d'estrès.
  • Estrès, estats d'ànim i rendiment.
  • Mentalitat d'estrès
  • Equilibri.
  • Estil de vida i estrès.

Metodologia
Curs virtual de 7 unitats.

  • Una activitat inicial.
  • Vídeo(s) que presenten el contingut de la unitat.
  • Una o més activitats relacionades amb el contingut del vídeo.
  • Una o dues tècniques recomanades per a la gestió de l'estrès.
  • Una o més preguntes de reflexió.

Certificació
Aquesta activitat està reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya.
Les persones participants que compleixin el requisit d’haver superat el 100% d’activitats plantejades, és a dir la superació de tots els mòduls i del projecte final si escau, obtindran el certificat que acredita les hores de formació del curs.

* Aquest curs s'ha desenvolupat com a part d'un projecte europeu finançat per Erasmus + Spotlighters. Illuminating student paths to resilience with the science of stress. (2018-1-ES01-KA201-050646).