Cooperació i EpJG

Aprenentatge i Servei (APS)

En el marc de la responsabilitat social de la universitat, que la situa com agent compromès amb la millora del seu entorn comunitari, l’Aprenentatge Servei (ApS) és una proposta educativa on els estudiants es formen mitjançant la participació en un projecte orientat a resoldre una necessitat real en una comunitat i millorar, així, les condicions de vida de les persones o la qualitat del medi ambient. A través de l’ApS, els estudiants es comprometen en una experiència que suposa al mateix temps aprenentatges relacionats amb el seu currículum acadèmic, el desenvolupament de competències personals i un servei real a la comunitat, potencialment sostenible.

L’ApS comporta la identificació d'una necessitat social, ambiental o cultural, la intervenció per resoldre aquesta necessitat i un procés de reflexió que permeti connectar l'experiència pràctica amb els coneixents teòrics i que promogui la presa de consciència i posició en l’entorn social.

La UAB té una comissió de treball de l'ApS de la qual la FAS en forma part.