Arxiu de notícies

Lisa Randall

La física Lisa Randall és investida doctora 'honoris causa' per la UAB

La professora de física teòrica de la Universitat de Harvard i coneguda divulgadora científica Lisa Randall, ha estat investida com a doctora honoris causa per la Universitat Autònoma de Barcelona. Randall ha remarcat les sorprenents connexions entre la física més abstracta i la realitat que ens envolta.

Aula estudiants

Activitats de Campus el dimarts, 19 de març

El 19 de març, es desenvoluparan diverses Activitats de Campus, una iniciativa endegada aquest curs per la UAB que consisteix en aturar l'activitat docent un dia al mes, de 13 a 15 h, perquè l'alumnat pugui participar en activitats especials.

Inauguració de l'exposició nines trencades

La UAB acull una mostra fotogràfica per denunciar la violència de gènere

El passat 7 de març, el vicerector de Cultura i Relacions Institucionals, Carlos Sánchez, va inaugurar l’exposició “Muñecas”, una mostra fotogràfica per denunciar la violència masclista a través de retrats de nines trencades o maltractades. L’autor de l’exposició, Sergio Sabini, va fer una visita guiada als assistents, tot explicant la història darrere de cada fotografia. La mostra compta, per primer cop, amb un mapa dels feminicidis entre 2010 i 2017.

Homenatge a Maria Jesús Espuny

Maria Jesús Espuny rep un homenatge en l'acte institucional del Dia Internacional de les Dones Treballadores

L'acte institucional que celebra la UAB amb motiu del Dia Internacional de les Dones Treballadores, que ha tingut lloc el dijous, 7 de març, ha reconegut enguany la trajectòria de Maria Jesús Espuny, professora emèrita del Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques, pionera en diferents aspectes de la seva tasca a la UAB -un desl quals, incorporar la perspectiva de gènere en els estudis de dret-.

Exposició nines trencades

La UAB acull una mostra fotogràfica per denunciar la violència de gènere

El proper 7 de març, la rectora de la UAB, Margarita Arboix, inaugura l’exposició “Muñecas”, una mostra fotogràfica de Sergio Sabini per denunciar la violència masclista a través de retrats de nines trencades o maltractades. Abans de la inauguració, tant la rectora com l’autor de les fotografies participaran a la taula rodona “La violència contra les dones a debat”. Aquests actes s'emmarquen en la celebració del 50è aniversari de la UAB.

La UAB investeix Caddy Adzuba com a doctora 'honoris causa'

Caddy Adzuba dedica el seu 'honoris causa' a totes les dones que han patit violència sexual

L'advocada i periodista Caddy Adzuba ha compartit simbòlicament el seu nomenament com a doctora honoris causa per la UAB amb "totes les dones" que han sofert violència sexual al conflicte armat de la República Democràtica del Congo. La rectora de la UAB, Margarita Arboix, ha donat les gràcies a Adzuba: "per la teva valentia, per la teva força, pel teu exemple".