CARRASCO PONS, Sílvia
 

Departament d'Antropologia Social i Cultural
Despatx: B9-217 (Departament) / MRA-012 (CER Migracions, Parc de Recerca Mòdul A)
Vinculació: Professora Titular

Telèfons: +34 93 581 3149 (Departament) i +34 93 586 8919 (CER Migracions)
Correu electrònic: silvia.carrasco@uab.cat
Web: grupsderecerca.uab.cat/emigra

 
 

Línies de recerca

  • Antropologia de l'Educació
  • Migracions, Minories i Educació

Projectes i convenis

Projectes

  • Participation, Experiences and Empowerment for Roma youth (PEER) (Participació, Experiències i Apoderament per la joventut Roma (PEER)) [JUST/A4/RM/Ares(2014)250-49-71] IP per la UAB: Dr. Bálint Ábe Bereményi. IP del Consorci: Dra. Maria Roth. Babeş-Bolyai University. Participació de 9 universitats europees. Duració: 2015-16. (24 mesos).
  • 7th FP European Commission (2013-2018) Reducing Early school leaving in Europe. IP: Dr. Christianne Timmerman, University of Antwerp. 9 partner countries. IP Spanish team: Dr. Silvia Carrasco (Spain); Researchers: Dr. Jordi Pamies, Dr. Marta Bertran, Dr. Bálint-Ábel Bereményi.
  • Proyectos I+D MINECO (Spanish Ministry of Economy and Competition) Plan Nacional CSO (2013-2015) La movilidad del alumnado en la RMB: tipos, procesos y tendencias. IP: Dr. Silvia Carrasco. 15 investigadors.
  • RECERCAIXA-AGAUR (2011) Fills i filles de famílies immigrants a Catalunya: gestió de la interculturalitat per a la cohesió social CER Migracions de la Universitat Autònoma de Barcelona. IP Dra. Carlota Solé. 12 investigadors. 

Convenis

  • Estudi sobre l'evolució de la matrícula viva a les poblacions de la província de Barcelona. Diputació de Barcelona, Àrea d'Educació (2009-2010)
  • Mediació escolar i diversitat sociocultural, Àmbit 7 del Llibre Blanc de la Mediació a Catalunya. Departament de Justícia, Generalitat de Catalunya (2008-2010)

 

CURRÍCULUM ABREUJAT

Professora de la UAB des de 1986, és actualment sots-directora del Centre d'Estudis i Recerca en Migracions de la UAB i és responsable del grup de recerca EMIGRA. És especialista en diversitat i desigualtat educatives, i en concret, treballa en migracions, minories i educació. Ha dirigit més de 50 tesis de màster i 17 tesis doctorals a l'estat espanyol, Amèrica Llatina i Portugal i ha realitzat estades de recerca com a professora invitada a diverses universitats europees i americanes.

Co-dirigeix, amb la Dra. Carlota Solé i el Dr. Nicolás Lorite, el Màster en Migracions Contemporànies (UAB-Institut Europeu de la Mediterrània), i és consultora i reviewer de la European Science Foundation. El seu darrer projecte acabat ha estat The Children of Immigrants in schools in the EU and the EU (National Science Foundation-Nuffield Foundation) , que ha reunit a 30 investigadores europeus i nordamericans coordinats pel Dr. Richard Alba, de la New York University.

Publicacions recents (darrers 5 anys)

  • Carrasco, S.; Villà, R.; Ponferrada, M. (2015) Resistencias institucionales ante la mediación escolar. Una exploración en los escenarios de conflicto, Revista de Antropología Social (aceptado: en prensa).
  • Bereményi, B.Á; Carrasco, S. (2015)  Interrupted Aspirations: Research and Policy on Gitano Education in a Time of Recession in Spain. Intercultural Education Volume 26.1
  • Carrasco, S. (Ed.) (2014) Immigration and the national politics of schooling: comparative ethnographies in California and Catalonia, Amsterdam: Peter Lang Publ. (forthcoming)
  • Bereményi, B.A.;  Carrasco, S (2014) Gitans espagnols et immigrés Roms en Espagne : discours émancipateur et nouvelles catégories de stratification. Revue Migrations et Societé, mars-avril 2014.
  • Carrasco, S; Bereményi, B.Á. (2013) Gitans et école en Espagne. Entre progrès et régressions. Revue Diversité Nº174
  • Gibson, M., Carrasco, S., Pàmies, J., Ponferrada, M., Rios, A. (2013) Different Systems, similar results. Youth of Immigrant Origin at School in California and Catalonia, in Alba & Holdaway, eds., The Children of Immigrants at School, a comparative look at integration in the United States and Western Europe,  New York: New York University Press, pp 84-119
  • Carrasco, S., Pàmies, J., Bereményi, B.A., Casalta, V. (2012) Más allá de la "matrícula viva". La movilidad del alumnado y la gestión local de la escolarización en Cataluña, in PAPERS. Revista de Sociologia, 97 (2), pp 311-341.
  • Carrasco, S., Pàmies, J., Narciso, L. (2012) A propósito de la acogida de alumnado extranjero. Paradojas de la educación inclusiva en Cataluña (España), Monográfico Migración y educación: desafíos para la integración in Revista Iberoamericana de Educación Inclusiva, vol. 6 (1) pp 105-122.
  • Carrasco, S.; Pàmies, J.; Ponferrada, M.; Ballestín, B.; Bertran, M. (2011) Segregación escolar e inmigración en Cataluña: aproximaciones etnográficas, in F. J. García Castaño & S. Carrasco (eds.) Población inmigrante y escuela. Conocimientos y saberes de investigación. Textos reunidos en homenaje a Eduardo Terrén Lalana. Colección Estudios Creade N.º 5. Madrid: Ministerio de Educación, pp 367-400.
  • Garcia Castaño, F.J, & Carrasco, S. (2011) Población inmigrante y escuela. Conocimientos y saberes de investigación. Textos reunidos en homenaje a Eduardo Terrén Lalana. Colección Estudios Creade N.º 5. Madrid: Ministerio de Educación.
  • Carrasco, S., Bereményi, B. A. (2011) Roma culture and language: from assimilation to "additive recognition", in Green Perspectives on Roma and Traveller Inclusion, Brussels: Green European Foundation
     http://www.gef.eu/news/roma-and-traveller-inclusion-in-europe-green-ques...
  • Carrasco, S., Pàmies, J. & Ponferrada, M. (2011) Fronteras visibles y barreras ocultas: la experiencia escolar del alumnado marroquí en Cataluña y mexicano en California, Revista Migraciones, 29, pp 31-60.
  • Carrasco, S. & Gibson, M. (2010) La educación de los jóvenes de origen inmigrante en secundaria: algunas lecciones comparativas desde Cataluña y California, Revista del Ministerio de Trabajo e Inmigración, 90. pp 59-76.
  • Carrasco, S.; Villà, R.; Ponferrada, M.; Casañas, E. (2010) La mediació escolar a Catalunya, in Casanovas, P., et al., coords., Llibre Blanc de la mediació a Catalunya: perspectives sociojurídiques. Barcelona: Departament de Justícia, Generalitat de Catalunya - Editorial Huygens, pp 451-569 http://www.llibreblancmediacio.com/
  • Ponferrada, M. & Carrasco, S (2010) Togetherness, coexistence or confrontation. The impact of school climate and culture on peer-to-peer social relations in Catalonia, Mediterranean Journal of Educational Studies, 15 (1), pp 87-107.
  • Gibson, M. & Carrasco, S. (2009) The education of immigrant youth: some lessons from the US and Spain, Theory Into Practice, Vol 28 (4), pp 249-257.
  • Carrasco, S., Pàmies, J. Bertran, M (2009) Familias inmigrantes y escuela: desencuentros, estrategias y capital social, Revista Complutense de Educación, Vol 20 (1), pp 55-78.

 

 

 

 

 
 
Grups de recerca Grups de recerca del departament d'antropologia

 

Institut Català d'Antropologia Visita la web de l'ICA

 

Plànols i transports UAB Com arribar i moure's pel campus

 

CONTACTA AMB NOSALTRES

Departament d'Antropologia Social i Cultural
Edifici B - Facultat de Lletres
08193 Bellaterra (Cerdanyola del Vallès)
TEL +34 93 581 12 39

d.antropologiaarrobauab.cat

 

 

 

 

2019 Universitat Autònoma de Barcelona