Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona
Tutoresport UAB

Nou alumnes de la UAB entre els millors esportistes universitaris de Catalunya

08 juny 2026
Compartir a Bluesky Compartir a LinkedIn Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Durant la cloenda de la 41a edició dels Campionats de Catalunya Universitaris (CCU), es van lliurar els reconeixements als millors esportistes universitaris de disciplines individuals del curs 2025-2026

Cloenda ECU 2026 a la Universitat de Vic

La Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) ha acollit aquest dimarts passat al Paranimf l’acte de cloenda de la 41a edició dels Campionats de Catalunya Universitaris (CCU)

Alma María Pérez Parrado, estudiant d’Enginyeria de la UAB i taekwondista, ha estat distingida com a millor esportista universitària de Catalunya

En el seu parlament, el rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños, ha destacat que “durant aquests mesos, les universitats catalanes hem compartit molt més que competició esportiva. Hem compartit convivència, esforç, respecte, superació i sentiment de comunitat”. També ha remarcat la consolidació de l’esport universitari català amb una participació global de prop de 14.000 participants, dels quals més de 2.200 han pres part en esports col·lectius i prop d’11.800 en competicions individuals i activitats vinculades a l’esport universitari.

Un model esportiu basat en la col·laboració i el territori

Baños ha  fet valdre el model “territorial, inclusiu, igualitari i sostenible” dels campionats i ha agraït la implicació de les universitats, federacions, ajuntaments, equips tècnics i voluntariat que han fet possible aquesta edició. També ha destacat el paper de Vic, Manresa, Manlleu i Taradell com a seus dels esports d’equip, així com la participació de nombrosos municipis d’arreu del país en les competicions individuals.

Per la seva banda, el rector de la Universitat Internacional de Catalunya, Alfonso Méndiz, ha assegurat que “recollim aquest testimoni amb humilitat, amb sentit de responsabilitat i amb la voluntat d’estar a l’altura del que representa”, amb la voluntat de continuar compartint “una manera d’entendre el sistema universitari català, des de la col·laboració, la confiança i la voluntat de construir plegats”.

El nom propi de la delegació de la UAB ha estat el d’Alma María Pérez Parrado, estudiant d’Enginyeria i taekwondista, que ha estat distingida com a millor esportista absoluta femenina d’aquesta edició dels Campionats. Aquest guardó la situa com la millor esportista universitària de Catalunya, consolidant una trajectòria marcada per l’excel·lència esportiva.

A banda d’aquest reconeixement,  un total de nou estudiants de la UAB han estat guardonats pel seu rendiment en diverses disciplines:

  • Maria Benach (Psicologia), en escalada femenina
  • Ona Magrinyà (Ciències), en handbol femení
  • Judit Merlos (Veterinària), en taekwondo femení
  • Aina Urgell (Veterinària), en bàdminton femení
  • Sandra Oliveras (Economia i Empresa), en pàdel femení
  • Ana Romero (Enginyeria), en tennis femení
  • Sergio Bocanegra (Dret), en tennis taula masculí
  • Pablo Colao (Enginyeria), en la prova masculina de 5K Jean Bouin

La UVic-UCC clou els Campionats de Catalunya Universitaris i dona el relleu a la Universitat Internacional de Catalunya

Aquestes distincions reflecteixen la diversitat esportiva i el nivell competitiu dels estudiants de la UAB, així com la seva capacitat per combinar amb èxit els estudis universitaris amb l’esport de competició.

L’acte ha servit per formalitzar el traspàs institucional de l’organització dels campionats a la Universitat Internacional de Catalunya (UIC), que coordinarà la pròxima edició dels CCU. Paral·lelament, l’Ajuntament de Vic ha cedit el testimoni a l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès com a futura Vila Esportiva Universitària.

Galeria de fotos dels Campionats de Catalunya Universitaris 2026

Vídeo de l'acte de cloenda

 

Dins de: