La UAB renova l'equip editorial de les revistes científiques grafica i Questiones Publicitarias
Les noves actuacions editorials es presenten durant l’XI Simposi grafica_qp, trobada internacional que va reunir 71 investigadors a Barcelona.

Les revistes científiques internacionals grafica i Questiones Publicitarias han presentat la renovació del seu equip editorial durant la celebració de l’XI Simposi grafica_qp, celebrat del 3 al 5 de setembre a l’Escola Universitària de Disseny i Enginyeria de Barcelona, ELISAVA. Aquest relleu generacional garanteix la continuïtat del projecte editorial que la UAB ha liderat els darrers anys.
Les revistes continuaran sota la direcció d’investigadors del Grup de Recerca en Publicitat GRP del Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual: Patrícia Lázaro i Alfons González (editors principals), Daniel Tena (editor adjunt), i Leonor Balbuena juntament amb Antonio Rodríguez (editors tècnics adjunts). Ambdues publicacions compten amb el distintiu de revistes diamant. A més, grafica compta amb el segell FECYT i destaca pel seu posicionament en reconeguts indexadors internacionals. Aquesta renovació editorial garanteix la continuïtat del projecte i reforça el compromís amb l’excel·lència, amb l’objectiu de consolidar el disseny gràfic i la publicitat com a disciplines acadèmiques de referència.
L’XI Simposi grafica_qp va reunir 71 investigadors durant tres dies dedicats a la recerca en disseny gràfic, publicitat i creativitat. El programa va incloure tres conferències magistrals sobre “la recerca entre allò professional i allò acadèmic” (Rafael Pozo i Cristina Taverner), perspectives de creativitat (Mario Ezkenazi i Joan Font), i disseny des de l’ètica (Ariel Guersenzvaig).
Es van presentar 30 ponències que abordaven temàtiques al voltant de la innovació en la recerca i l’educació en disseny gràfic, publicitat i creativitat.
El nostre departament va tenir una destacada representació, entre les quals cal mencionar la participació de la Dra. Leonor Balbuena, amb la ponència “Diseño que acompaña: propuesta digital para madres pobres del Perú”.
De la mateixa manera, el Dr. David Roca va presentar un model gràfic per a la revisió de literatura experimental sobre etiquetes d’advertència en alcohol, i el Dr. David Badajoz va moderar la taula d’investigació, contribuint a enriquir el debat acadèmic.
A més, sis tesis doctorals defensades recentment com la tesi del Dr. Antonio Rodríguez titulada “Del storytelling al storydoing como factor de engagement en redes sociales”. Finalment, els premis anuals van destacar el greenwashing com a tema emergent, posant de manifest la rellevància creixent d’aquesta pràctica en el context del disseny i la comunicació
El XII Simposi grafica_qp se celebrarà del 2 al 4 de setembre de 2026 al BAU Centre Universitari de Barcelona, amb la temàtica “Creativitat, Disseny Gràfic i Publicitat per a les Persones”.
Mes informació: https://symposiumgrafica.com/