Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona
Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual

El departament

El Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual va ser creat per acord del Consell de Govern de la UAB de 16 de juliol de 2009, tot i que el seu nom actual no va ser aprovat fins al Consell de Govern del 19 d'octubre de 2011. El nou departament va ser el resultat del procés de refundació estructural de la Facultat de Ciències de la Comunicació i conseqüència de la divisió de l’antic Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat.

El Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual està constituït per uns 50 docents. D’aquests, un 35% són acadèmics i un 65% prové del món professional, tot i que la xifra global de doctors/res supera el 50%.

Bona part de la docència impartida es fa al Grau de Publicitat i Relacions Públiques, la titulació amb la que el Departament té una vinculació docent més important, amb un 70% de les assignatures. La resta d’assignatures de les quals n’és responsable s’imparteix a les altres titulacions de la Facultat de Ciències de la Comunicació. En conjunt és responsable d’uns 2000 alumnes matriculats a:

  • Grau en Publicitat i Relacions Públiques
  • Grau en Comunicació de les Organitzacions
  • Grau en Comunicació Audiovisual
  • Grau en Periodisme
  • Grau en Comunicació Interactiva

També és responsable de l’organització i la docència del Màster Oficial en Planificació Estratègica en Publicitat i Relacions Públiques, així com del Doctorat en Comunicació Estratègica, Publicitat i Relacions Públiques.

La trajectòria de recerca del Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual és àmplia i de reconegut prestigi, amb vinculació amb altres universitats catalanes, espanyoles i internacionals. La línia temàtica fonamental és la Publicitat, les Relacions Públiques i la Comunicació Estratègica, i s’organitza al voltant de grups de recerca i investigadors individuals.