Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona
Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual

Estudi sobre la responsabilitat social corporativa a la publicitat radiofònica

11 gen. 2023
Compartir per Whatsapp Compartir per e-mail

La revista Profesional de la Información ha publicat al seu número (Vol. 31 Núm. 5) l’article “The sound of responsibility: evolution of the use of radio advertising as a corporate social responsibility (CSR) communication channel before and after Covid-19. A significant increase” elaborat per professors del nostre departament.

prova

“The sound of responsibility: evolution of the use of radio advertising as a corporate social responsibility (CSR) communication channel before and after Covid-19. A significant increase” és l’últim article presentat pels investigadors del nostre departament, Estrella Barrio, Ana María Enrique, Anna Fajula, María Luz Barbeito i Juan José Perona. Aquest article, publicat a la revista Profesional de la Información, analitza com ha evolucionat la comunicació de la RSC de les empreses a través de la publicitat radiofònica arrel de la crisi provocada per la Covid-19.

Després de l'adveniment de la major pandèmia esdevinguda en el segle XXI, sorgeix un escenari en el que la RSC millora el seu posicionament estratègic a les empreses i en el que els missatges publicitaris afavoreixen la divulgació de les accions corporatives responsables. En aquest context, el present article analitza com la ràdio ha esdevingut un opció com a punt de contacte entre les organitzacions i la ciutadania per a transmetre l’actuació responsable de les organitzacions.

A partir de l’anàlisi de contingut quantitatiu de 562 anuncis radiofònics extrets de les 3 principals emissores de ràdio generalistes espanyoles i recollits amb 2 anys de diferència (2019 i 2021), els resultats mostren, entre altres dades, que la comunicació de la RSC a través de la publicitat radiofònica ha experimentat un creixement significatiu un cop passats els pitjors moment de la pandèmia. Aquest increment indica que les empreses estan cada cop més sensibles amb les qüestions relacionades amb la RSC i que troben a la publicitat radiofònica una via per difondre les seves accions socialment responsables.

Aquets article també està disponible en castellà (El sonido de la responsabilidad: evolución del uso de la publicidad radiofónica como canal de comunicación de la responsabilidad social corporativa (RSC) antes y después de la Covid-19. Un incremento significativo). Accès a l’artícle.

Dins de