Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona
Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura

Quique Badia analitzarà el paper dels mitjans en la normalització del discurs ultradretà

14 abr. 2026
Compartir a Bluesky Compartir a LinkedIn Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

El periodista de recerca oferirà una xerrada el dimarts 14 d'abril en el marc del màster en Mitjans, Comunicació i Cultura

Quique Badia master 14abril2026

El periodista de recerca Quique Badia, especialitzat en l'estudi de l'extremisme d'ultradreta, participarà dimarts 14 d'abril a les 16:00 hores en una sessió de l'assignatura Comunicació, Desenvolupament i Canvi Social del màster en Mitjans, Comunicació i Cultura. La xerrada, titulada “Follow the money: aportacions a l'estudi del discurs ultradretà en els mitjans del mainstream”, se celebrarà a l'aula 5 i abordarà el paper dels mitjans de comunicació en els actuals processos de transformació cultural en les societats occidentals.

Badia analitzarà com determinats discursos conservadors, excloents i autoritaris han anat guanyant presència en l'espai públic, en part gràcies a la seva circulació i legitimació en mitjans generalistes. A partir de la seva experiència com a periodista de recerca, proposarà una lectura crítica sobre les dinàmiques econòmiques, editorials i narratives que faciliten aquesta normalització, posant el focus en la relació entre finançament, agendes mediàtiques i construcció de marcs interpretatius.

El ponent forma part del grup de recerca en estructura de la comunicació Daniel Jones de la Universitat Autònoma de Barcelona i del laboratori d'idees Espai Zero Vuit. La seva trajectòria professional inclou treballs en mitjans com a VICE News, la revista El Temps, el portal de la CCMA i el digital Principal, on va exercir com a cap de redacció. També ha dirigit el vertical d'economia de la salut PlantaDoce.

Entre els seus reconeixements professionals destaca el Premi Lorenzo Natali de la Direcció General d'Associacions Internacionals de la Comissió Europea, atorgat per un reportatge publicat en el diari Ara sobre les condicions laborals de les treballadores marroquines en la recollida de la maduixa.

La sessió s'emmarca en les activitats docents del màster i té com a objectiu oferir a l'alumnat eines per a analitzar críticament la relació entre comunicació, poder i canvi social. La intervenció de Badia permetrà aprofundir en el paper dels mitjans no sols com a espais d'informació, sinó com a actors clau en la configuració de discursos que influeixen en l'opinió pública i en les dinàmiques polítiques contemporànies.

Redactora: Ana Fernández Viso

Dins de: