Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona
Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura

Es presenta recerca en diversos congressos internacionals

05 des. 2025
Compartir a Bluesky Compartir a LinkedIn Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

El I Congrés Internacional sobre Comunicació, Tecnologia i Llengües Minoritàries, el VI Colóquio Internacional de Línguas Estrangeiras i el XVII Congreso Internacional Latina de Comunicación Social han comptat amb la participació d’Aida Martori Muntsant, professora del Departament

Congreso Lengües Minoritàries

Aida Martori Muntsant, professora del Departament de Mitjans Comunicació i Cultura, ha presentat la seva recerca al I Congrés Internacional sobre Comunicació, Tecnologia i Llengües Minoritàries, que ha tingut lloc el 27 i 28 de novembre a Viella (Vall d’Aran).

La comunicació presentada es titula ‘Com es percep la llengua catalana? Un estudi de les llengües minoritàries i minoritzades com a marca amb IA (L-Brand)’. Es tracta d’una recerca que s’està desenvolupant en el marc del projecte I+D Language Branding: medición de la marca de los idiomas minoritarios mediante inteligencia artificial y redes neuronales (L-Brand), liderat des de la Universitat del País Basc, que compta amb la participació d’Enric Marin, professor emèrit del Departament, i d’Estrella Barrio i Josep Àngel Guimerà, professorat de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB.

Al congrés s’han exposat les diferents fases del projecte L-Brand, que aplica el branding lingüístic a l’estudi de la llengua catalana, i s’han mostrat resultats de la imatge que transmet la premsa digital del català, elaborats a partir d’una eina d’Intel·ligència Artificial. La participació en aquest congrés s’ha fet en el marc d’una estada que la professora està duent a terme al grup POLCOM de la Universitat Pompeu Fabra, que n’era organitzador.

Recentment, Martori també ha presentat resultats de recerca al VI Colóquio Internacional de Línguas Estrangeiras. La comunicació presentada ha estat ‘How Catalan language is perceived as a brand? A qualitative analysis from the language branding model’. El congrés va tenir lloc el 20 i 21 de novembre a Bragança (Portugal) i, en aquest cas, la participació va ser virtual.

Finalment, la professora participa aquest mes de desembre al XVII Congreso Internacional Latina de Comunicación Social, amb la comunicació ‘¿Hacemos un podcast? Innovación docente en asignaturas teóricas de Periodismo’. Els resultats presentats, deriven d’un projecte d’innovació docent interdepartamental de la Facultat, que es basa en integrar el pòdcast, i les metodologies d’aprenentatge autèntic, en assignatures teòriques del grau en Periodisme.

Dins de: