Comissió d'accés obert
La Universitat Autònoma de Barcelona en la seva aposta per l’accés obert dóna un pas més creant la Comissió d’Accés Obert.
Constitució: El 21 de juny de 2013 es va constituir la Comissió d’Accés Obert de la UAB per encàrrec del Vicerectorat d’Investigació.
Comissió d'accés obert
Membres:
- Vicerector/a de Recerca
- Vicerector/a d'Innovació, Transferència i Emprenedoria
- Vicegerent/a de Recerca
- Adjunt al Vicerector de Campus i de Sostenibilitat
- Director/a de Tecnologies de la Informació i la Comunicació
- Director/a del Servei de Publicacions
- Director/a del Servei de Biblioteques
- Membre del Gabinet Jurídic
- Membres PDI
- Membres Servei de Biblioteques
- Cap de l’Oficina de Projectes Internacionals
Funcions: La Comissió d’Accés Obert fa les funcions de “Consell Assessor de l’accés obert i el dipòsit digital de la UAB”. Té com a funcions principals:
- Estudiar i desplegar el Pla d’Actuacions per a l’Accés Obert a la UAB redactat pel Servei de Biblioteques d’acord amb la Política Institucional d’Accés Obert a la Universitat Autònoma de Barcelona
- Estudiar i definir un posicionament institucional sobre l’accés obert
- Estudiar com afecta l’accés obert als projectes nacionals i europeus
El Pla d’Actuacions per a l’Accés Obert a la UAB: És el full de ruta de la Comissió on es detallen aquelles accions per portar a terme a la UAB que promouen l’accés obert. D’entre les accions ja assolides destaquen les següents:
- Redacció i aprovació de la Política institucional d’accés obert de la Universitat Autònoma de Barcelona.
- Redacció i aprovació de la Política institucional d'accés obert per a les dades de recerca de la Universitat Autònoma de Barcelona.
- Signatura de la Declaració de Berlín
- La incorporació d’ORCID a la UAB
- Elaboració del document: Llicències Creatives Commons recomanades per la UAB
- Revistes científiques de la UAB en obert
- Connectar el DDD amb EGRETA
- Establir el procediment d’autoarxiu per incorporar documents al DDD que no poden arribar des d’EGRETA (recursos docents…)
- Crear un web informatiu sobre Propietat Intel·lectual i Accés Obert per als membres de la comunitat universitària
- Organització d'actes durant la Setmana de l'Accés Obert i la Setmana de l'Educació Oberta.
- Organització i gestió del finançament per a publicar en accés obert.
Enllaç a documents dins l’àmbit UAB:
- Llicències Creative Commons recomanades a la UAB aprovades per la Comissió d’Accés Obert de la UAB, en la reunió del 20 de gener de 2015. Última revisió aprovada el novembre de 2022.
- Reglament del Dipòsit Digital de Documents de la UAB. Acord del Consell de Govern de 25 d’abril de 2012.
- Política Institucional d’Accés Obert a la Universitat Autònoma de Barcelona aprovada per acords de la Comissió d’Investigació, núm. 14/2012, de 16 de febrer i del Consell de Govern, núm. 46/2012, de 25 d’abril. Última modificació aprovada pel Consell de Govern el desembre de 2022.
- Política institucional d'accés obert per a les dades de recerca de la Universitat Autònoma de Barcelona redactada per la Comissió d’Accés Obert i aprovada pel Consell de Govern el dia 11 de març de 2020. Última modificació aprovada pel Consell de Govern el desembre de 2022.
- Codi ORCID