Jornades contra el Feixisme i el Racisme

Després de la primera jornada contra el racisme i la xenofòbia que es va desenvolupar el 20 de maig de 2014 en què es va posar a debat què havia de fer la universitat davant l’augment del feixisme i el racisme a Europa, estudiants i col·lectius sensibilitzats amb el tema han organitzat de manera col·lectiva les II Jornades contra el Feixisme i el Racisme que tindran lloc a la sala de Graus de la Facultat de Lletres i Filosofia els propers 9 i 11 de març.

En aquest enllaç us podeu descarregar el programa complet.

Així mateix, hem habilitat l'etiqueta #AixòÉsFeixisme perquè tota la comunitat universitària pugui denunciar qualsevol notícia, imatge o pintada que tingui connotacions feixistes i/o racistes. En aquest enllaç podeu descarregar-vos el segell que utilitzem per a identificar aquest tipus de comportaments.

Dilluns 9 de març

11.00 h  Inauguració de les Jornades contra el Feixisme i el Racisme, a càrrec de la Vicerectora d’Estudiants i Cooperació, la Dra. Sílvia Carrasco.

Presentació del llibre “El Evangelio Fascista” del Dr. Ferran Gallego, professor del Departament d’Història Moderna i Contemporània de la Facultat de Lletres i Filosofia de la UAB.

12.00 h Memòria, antifeixisme i municipis, a càrrec de David Fontanals de l'Associació Mai Més!

13.00 h Estat-nació i polítiques d'exclusió: els CIE com a forma de racisme institucional, a càrrec d'Andrés Armengol de la campanya Tanquem els CIEs.

Dimecres 11 de març

11.00 h L’hora del populisme? Elements per comprendre l’èxit electoral de Plataforma per Catalunya PxC, a càrrec d’Aitor Carr, professor associat de la Universitat de Barcelona.

12.30 h Anàlisi del context actual dels moviments i partits feixistes, a càrrec de David Karvala de la Unitat contra el Feixisme i Racisme i la Fatiha El Mouali (tècnica d'acolliment) en col·laboració amb Yasmina Fuentes de l'UCFR del Vallès Occidental.

14.00 h Entenent el món avui i ahir: el conflicte d'Ucraïna i el Feixisme al segle XXI, a càrrec del Comité Català de Solidaritat amb l'Ucraïna Antifeixista.

15.30 h Cinefòrum Feixisme SL i La dreta més enllà, dinamitzat per Javier Hernando del col·lectiu d’estudiants En Lluita.

Programa Jornades contra el Feixisme i el Racisme