El professor Agus Morales presenta ‘No som refugiats’ a la UAB
21.04.2017 Divulgació  -  La guerra siriana. Els campaments d'Àfrica. Els rescats a la Mediterrània. Els tibetans a l'exili indi. Després de recórrer 17 països i conversar amb més de 200 persones, Agus Morales va escriure el llibre de crònica No som refugiats, que serà presentat aquest dimecres 26 d'abril a l'Aula Magna de la Facultat de Ciències de la Comunicació.

L'acte, organitzat pel Departament de Periodisme, comptarà amb la participació del professor Santiago Tejedor i del mateix autor.

No som refugiats, publicat per l'editorial Cercle de Guix, és un llibre de crònica que recorre el camí de les persones que fugen de la violència, no només a Europa, sinó a tot el món. Qui són els refugiats? Potser la paraula 'refugiat' sigui de consum occidental. El llibre inclou fotografies d'Anna Surinyach i pròleg de Martín Caparrós.

Agus Morales (Barcelona, ​​1983) és periodista i director de Revista 5W. Porta una dècada escrivint sobre víctimes de la guerra i refugiats. Ha estat corresponsal de l'Agència EFE al Sud d'Àsia, on va passar més de cinc anys entre l'Índia i el Pakistan. Va treballar durant tres anys amb Metges sense Fronteres seguint els moviments de població a l'Àfrica i Orient Mitjà. Ara és reporter independent i professor associat a la UAB. Ha cobert la mort d'Osama bin Laden, l'epidèmia de l'ebola a l'Àfrica Occidental i els rescats a la Mediterrània. És un dels fundadors de la revista de crònica internacional 5W, que ara dirigeix, i doctor en Teoria de la Literatura i Literatura Comparada per la UAB amb una tesi sobre el poeta indi Rabindranath Tagore, la seva passió secreta.

Anar a Notícies

2017 Universitat Autònoma de Barcelona