Yzuel, premi UAB per la defensa dels drets de les dones
27.01.2011  -

María Josefa Yzuel Giménez, catedràtica de física de la Universitat Autònoma de Barcelona, rebrà el premi de reconeixement de la UAB per la seva carrera acadèmica i per la defensa dels drets de les dones 2011, emmarcat en la VI Jornada institucional de la universitat pel Dia internacional de la Dona.

El pròxim dia 10 de març es celebrarà la VI Jornada institucional de la Universitat Autònoma de Barcelona pel Dia internacional de la Dona (8 de març). L'acte acollirà l'entrega del Premi de reconeixement per la defensa dels drets de les dones que la UAB atorga cada any a una dona que hagi destacat en la seva trajectòria personal i professional.

Enguany el guardó se l'endurà María José Yzuel Giménez, catedràtica del Departament de Física de la UAB. Yzuel forma part també del Grup de Recerca d'Òptica, en el qual desenvolupa diverses línies d'investigació (processat òptic d'informació, reconeixement òptic d'objectes i òptica difractiva). Ha publicat més de 200 articles i té sis trams de recerca reconeguts. Yzuel pertany a diverses societats científiques nacionals i internacionals exercint-hi diversos càrrecs.

La VI Jornada institucional de la UAB pel Dia internacional de la Dona tindrà lloc el 10 de març, a les 12 hores, a la sala d'actes del Rectorat. A més de l'entrega del Premi de reconeixement, l'esdeveniment comptarà amb la presència de la professora emèrita de química inorgànica de la UAB Pilar González Duarte, que donarà la conferència "Dones químiques excepcionals" i que s'emmarca dins de l'Any de la Química.

Anar a Notícies

Arxiu de notícies

Des de
Fins a