Centre d'Estudis Demogràfics (CED)

Tots els centres>

Descripció

El Centre d'Estudis Demogràfics (CED), creat al 1984, és un consorci públic integrat per la Generalitat de Catalunya i la UAB. Compta amb una vuitantena de membres, entre investigadors, tècnics, personal administratiu, estudiants de postgrau i investigadors visitants, segons dades de 2011.

El CED forma part de la Population Europe: The European Population Partnership, xarxa que agrupa els centres especialitzats en demografia més prestigiosos del continent. Es realitzen projectes competitius finançats per organismes europeus, estatals i autonòmics, i projectes contractats des de l'àmbit públic i, en algun cas, privat.

El CED ofereix, en col·laboració amb la UAB, dos programes de postgrau: el Màster en Estudis Territorials i de la Població-Demografia (des de 2007) i el Doctorat en Demografia (des de 1994). És membre de la European DoctoralNetwork Demo-Doc, un programa multinacional de Doctorat en Demografia. Durant els cursos 2011 al 2013 acollirà la seu de la European DoctoralSchool of Demography.

Vinculació amb la UAB

El CED té una estreta relació amb el Departament de Geografia de la UAB des de la seva creació. Per a deixar-ne constància, el gener de 2009 es signà un acord on es recollien i formalitzaven les principals línies d'aquesta col·laboració, acord que ha contribuït al desenvolupament dels estudis de la població i de demografia fins a uns nivells d’excel·lència reconeguts per diferents organismes avaluadors.

La directora del CED, Anna Cabré, i cinc professors més del Departament de Geografia desenvolupen una part de la seva recerca en el CED. A més, des de la seva constitució, un representant del departament ha format part del Consell de Govern del Centre i un bon nombre d'investigadors del CED són professors associats de la UAB o imparteixen classes com experts demògrafs, tant en els programes de grau com de postgrau: al Doctorat des de 1999, al METiP des de 2005.

Àrees estratègiques de recerca

- Estudis comparatius internacionals.
- Demografia històrica.
- Distribució espacial de la població.
- Previsions i prospectiva demogràfica.
- Migracions.
- Tipologies familiars.