Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA)

Tots els centres>

Descripció

L'Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals té com a missió promoure, dur a terme i difondre la recerca i formar investigadors per a contribuir a la comprensió del medi ambient i la resolució dels reptes que s'esdevenen de la seva interacció amb la societat. La visió de l'ICTA és esdevenir un centre de referència en estudis ambientals a Europa, amb factors diferenciadors com la internacionalització, la pluridisciplinarietat i la interacció amb stakeholders, en el marc de la sostenibilitat basada en els valors de la responsabilitat social.

La dinàmica dels estudis universitaris en Ciències Ambientals ha creat la demanda d'un centre obert a estudiants i professors i d'una eina flexible de comunicació entre universitat, administració, empreses i societat en general. Els estudis de Doctorat en Ciència i Tecnologia Ambientals i el Màster oficial Estudis Ambientals, conformen el Programa de Doctorat en Ciència i Tecnologia Ambientals, amb Mención hacia la Excelencia atorgat pel Ministeri de Educació.

Vinculació amb la UAB

La Universitat Autònomade Barcelona (UAB), amb la finalitat primordial de contribuir a la recerca en medi ambient i amb l'objectiu d'identificar àmbits potencials de recerca interdisciplinària, va sol·licitar al Departament d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació, mitjançant el seu Consell Social, la creació d'un institut universitari de recerca anomenat Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA).

De conformitat amb la sol·licitud esmentada, d'acord amb el que estableix l'article 23.2 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d'Universitats de Catalunya, i els Estatuts de la UAB, amb l'acord favorable del Consell Interuniversitari de Catalunya, i a proposta del director general d'Universitats, s'autoritza la creació de l'Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals, com a institut universitari de recerca propi de la Universitat Autònoma de Barcelona (Ordre UNI/167/2003, de 9 d’abril).

Àrees estratègiques de recerca

Ciències de la Terra i de la Vida

· Acidificació oceànica
· Aerobiologia, transport atmosfèric i salut